Home Sport Kierowcy IndyCar rozczarowani zmianami NASCAR na torze Iowa Speedway

Kierowcy IndyCar rozczarowani zmianami NASCAR na torze Iowa Speedway

41
0


NEWTON, Iowa – Kolejny weekend wyścigów Hy-Vee IndyCar na torze Iowa Speedway dobiegł końca. Według wielu kierowców IndyCar, właściciele toru NASCAR niszczą świetny, krótki owal dla IndyCar.

NASCAR jest właścicielem toru o długości siedmiu ósmych mili w Iowa Speedway i przed rokiem 2020 wydawało się, że nie ma większego szacunku dla cennego obiektu położonego przy autostradzie międzystanowej 80 w pobliżu miasta Newton. Kiedy pandemia COVID-19 zamknęła większość wydarzeń sportowych w Stanach Zjednoczonych, IndyCar wydzierżawił tor od NASCAR i zorganizował podwójny wyścig na tym obiekcie, ograniczając widownię do 7000 osób. W tym roku na Iowa Speedway rywalizowała również seria ARCA.

Jednak od 2021 roku tor Iowa Speedway nie znajduje się w kalendarzu wyścigów IndyCar, a NASCAR nie ma żadnych planów dotyczących przyszłości tego obiektu.

Gubernator stanu Iowa, Kim Reynolds, skontaktował się z siecią supermarketów Hy-Vee z siedzibą w West Des Moines, aby sprawdzić, czy tor można uratować. Skontaktowali się z właścicielem IndyCar Series, Rogerem Penske, a on zgodził się dołączyć do planu przywrócenia IndyCar na „World’s Fastest Short Oval”.

W 2022 roku Hy-Vee IndyCar Race Weekend na torze Iowa Speedway to połączenie dwóch pełnych wyścigów serii IndyCar z czterema głównymi atrakcjami rozrywkowymi, w tym dużymi koncertami przed i po każdym wyścigu.

Hy-Vee i Penske Entertainment odnowiły obiekt, czyszcząc parowo i malując trybuny. Zbudowano duży obszar apartamentów i wypełniono go sprzedawcami i dostawcami, którzy prowadzą interesy z Hy-Vee i IndyCar.

Kolejny wielki weekend pełen wydarzeń odbędzie się w 2023 roku, a kolejny ogromny tłum zamieni pole kukurydzy w Newton w letni festiwal, w którym jednocześnie odbywają się wydarzenia rozrywkowe i wyścigi IndyCar.

NASCAR dostrzegł sukces IndyCar i nagle wyraził zainteresowanie organizacją wyścigu Cup Series w Iowa w 2024 roku. W przeszłości w Iowa rywalizowały wyścigi NASCAR Xfinity Series, NASCAR Craftsman Truck Series i ARCA, ale nigdy na najwyższym poziomie NASCAR.

Aby pomieścić większe, cięższe samochody, NASCAR odnowił części dolnych pasów w zakrętach 1 i 2 oraz zakrętach 3 i 4 na krótkich owalach. Nowa nawierzchnia zapewnia lepszą przyczepność, a stara nawierzchnia w górnych sekcjach ma mniejszą przyczepność.

Taka kombinacja poważnie zakłóca formułę IndyCar, w której prędkość jest znacznie większa niż w NASCAR.

16 czerwca w ramach serii NASCAR Cup Series odbył się świetny wyścig Iowa Corn 350 prezentowany przez Ethanol, w którym zwyciężył Ryan Blaney z Team Penske.

Ale kiedy IndyCar przybył w piątek na trening Hy-Vee IndyCar Race Weekend, kierowcy znaleźli jednotorowy tor o niskiej przyczepności na górnym torze. Ponadto zużyta guma z opon Firestone zbierała się na górnym torze, ponieważ „kulki” sprawiały, że ta część toru była śliska.

Z wyjątkiem Josefa Newgardena z Team Penske, który wyprzedził osiem samochodów na pierwszym okrążeniu sobotniego wyścigu, oba wyścigi obfitowały w mało akcji wyprzedzania i były bardzo szybkimi przejazdami.

Statystyki nie kłamią, a dane dotyczące tego i ubiegłego roku są szokujące.

W wyścigu 1 w 2023 r. było łącznie 1502 torów, z czego 319 torów było przeznaczonych na pozycje. W wyścigu 1 w tym roku liczba ta spada do 192 torów na torze, z czego 100 torów jest przeznaczonych na pozycje.

W wyścigu 2 w 2023 r. jest w sumie 1168 torów, z czego 379 torów to pozycja. 14 lipca liczba ta wynosiła 204 tory na torze, z czego 95 torów to pozycja.

„To była najnudniejsza rzecz, jaką kiedykolwiek zrobiłem” – powiedział zdobywca drugiego miejsca Alex Palou. „Szkoda, że ​​nie zrobiliśmy lepszego show. Jestem pewien, że wszyscy zgodziliby się, że to było naprawdę nudne show”.

Pato O’Ward z Arrow McLaren nazwał to „nudną imprezą”.

Władze IndyCar z pewnością nie wnioskowały o wymianę nawierzchni, ale jest to tor należący do NASCAR, a jako właściciel obiektu, NASCAR dzierżawi przestrzeń IndyCar i Hy-Vee na potrzeby tego wydarzenia.

Czy istnieje rozwiązanie umożliwiające stworzenie nawierzchni wyścigowej, która mogłaby być wykorzystywana w wyścigach NASCAR i IndyCar?


Palou wraca na właściwe tory i zajmuje drugie miejsce w Iowa

Alex Palou, który doszedł do siebie po sobotnim wypadku, zajął „solidne” drugie miejsce w wyścigu Hy-Vee One Step 250, mimo że na torze trudno było go wyprzedzić.

„Szkoda, że ​​nie mogliśmy zrobić lepszego widowiska” – powiedział Palou. „Myślę, że wszyscy zgodzą się, że wyścig był dość nudny.

„Nawet prowadząc, będąc wczoraj w środku stawki, nie wiem, samochód IndyCar, który mamy, pakiet opon IndyCar, aerodynamika, silnik, wszystko, co mamy na torze w ten weekend, nie da się tego zrobić.

„Więc nie wiem. Nigdy wcześniej nie było z tym problemu. To naprawa naszego samochodu. Ale, powiedziawszy to, widzieliśmy inne serie tutaj, które poszły dobrze”.

Palou porównał renowację nawierzchni w stanie Iowa do wyścigów Moto GP na torze ziemnym.

„To fajny tor, ale nie można umieścić go na tym samym torze i oczekiwać naprawdę dobrego wyścigu” – powiedział. „To wstyd, ponieważ myślę, że to naprawdę fajny wyścig dla fanów, z dużą ilością wyprzedzeń i wieloma rzeczami do zrobienia”.

„Nie wiem. Nie mam odpowiedzi”.

Zmiany na torze Iowa Speedway w tym roku przypominają sytuację, jaka miała miejsce na torze Texas Motor Speedway, gdy na torze zastosowano mieszankę znaną jako PJ1, aby zapewnić większą przyczepność podczas wyścigów NASCAR.

Zamiast tego, gdy w 2020 roku powróciła seria wyścigów IndyCar, obiekt ten stał się lodowiskiem.

Sytuacja na torze Texas Motor Speedway poprawiła się w pewnym stopniu, jednak IndyCar nie będzie tam rywalizować w 2024 r. i nie ma tego w harmonogramie na przyszły rok.


McLaughlin: „Nie lekceważcie nas” po Iowa

Scott McLaughlin po zwycięstwie na torze Iowa Speedway w niedzielę wywalczył trzecie miejsce i jest gotowy, aby wykorzystać dobrą passę w nadchodzących wyścigach na torach owalnych.

autor: Scott McLaughlin kto wygrał wyścig w sobotni wieczórmiałem pewne przemyślenia, które mogłyby poprawić wynik w wyścigu po zajęciu trzeciego miejsca w Iowa w niedzielę.

„Zewnętrzny pas może być używany przez pierwsze pięć lub 10 okrążeń” – wyjaśnił McLaughlin. „Widziałem, jak Marcus Ericsson używał go, by wyprzedzić Willa Powera i kilka innych rzeczy za tymi dwoma.

„Ale osobiście Firestone wykonał dla nas świetną robotę. Musimy znaleźć sposób, aby druga linia działała. To po 30, 40 okrążeniach. Niezależnie od tego, czy jest to mieszanka na torze wyścigowym, czy coś, co działa na naszych oponach i pozwala nam kontynuować jazdę na tej drugiej linii.

„Tak, zadziałało. Dziś wyprzedziłem trzy samochody po restarcie. Zadziałało. Myślę, że zadziała w całym wyścigu, jeśli uda ci się wyciągnąć trochę tej dodatkowej gumy”.

McLaughlin chciałby, aby IndyCar wprowadził pewne udoskonalenia w pakiecie, m.in. poprzez dostosowanie poziomu docisku, a także aby Firestone zastosował inną mieszankę opon.

„Nie można obwiniać toru, bo w końcu będą musieli go ponownie wyłożyć innym razem” – kontynuował McLaughlin. „Tak po prostu jest.

„Gdybyśmy mieli sprawny samochód, kiedy nastąpiło ponowne lakierowanie i wiedzieli, co musimy zrobić, żeby działał, nie mielibyśmy tego problemu.

„Czuję, że zrobiliśmy to bez przeprowadzenia wystarczających badań lub czegokolwiek, aby to zrobić i sprawić, by to zadziałało. To nie była okazja dla sportu, to nie była okazja dla niczego. To było partnerstwo z wielkimi ludźmi i geniuszami, których mamy w alei serwisowej”.

„Chodzi tylko o to, jak to zrobić”.

Zwycięzcy konkursu „Siła woli” uważa, że ​​dodatkowy ciężar generowany przez hybrydowe silniki IndyCar może mieć również znaczenie, ponieważ wywiera większy nacisk na opony.

„Zastanawiam się, czy jesteśmy za ciężcy, czy samochód jest teraz za ciężki” – powiedział Power po niedzielnym zwycięstwie. „A potem, gdy dodamy docisk, obciąża to opony. To jest problem.

„Myślę, że gdybyśmy byli o 200 funtów lżejsi, moglibyśmy użyć większej siły docisku, użyć bardziej miękkich opon. Jest wiele rzeczy, które można zrobić, aby to osiągnąć.

„Myślę, że to powinno być i prawdopodobnie będzie głównym celem nowych samochodów, które pojawią się w ciągu najbliższych kilku lat, czyli znaczne zmniejszenie masy. To trudne, ale myślę, że naprawdę muszą się na tym skupić”.

Poparł swoje twierdzenie, mówiąc, że Formuła 1 zmniejsza wagę swoich samochodów. Uważa, że ​​lżejsze obudowy skrzyń biegów i obudowy dzwonów, których IndyCar używał przed dodaniem silników hybrydowych w Mid-Ohio w zeszłym tygodniu, zaowocowały lepszymi wyścigami dla IndyCar.

„Wyścig był dość intensywny, dobry, trudny” – powiedział Power. „Było dużo ruchu, a wyścig był bardziej zacięty.

„Zastanawiam się, czy tak jest. Nawet z tym pakietem, może bardziej miękka opona sprawdziłaby się przy takim poziomie docisku. Po prostu bardziej miękka opona. Jeśli się zepsuje, ludzie wypadają. Można się poślizgnąć.”

Power nie ma odpowiedzi, ale ma kilka pomysłów. Kierowca Team Penske uważa, że ​​przed przyszłorocznym wyścigiem na torze Iowa Speedway należy omówić kilka pomysłów, aby przywrócić wyścig na właściwe miejsce na szybkim, krótkim owalu.

„Nie wiem, jaka jest odpowiedź, ale zdecydowanie musimy coś z tym zrobić w przyszłym roku” – powiedział Power. „Przeszliśmy z najlepszego wyścigu owalnego, jaki mieliśmy w całym sezonie, do tego z najmniejszą liczbą wyprzedzeń”.

Obserwuj Bruce’a Martina na Twitterze: @BruceMartin_500