Home Sport Kobieca drużyna piłkarska z New Boston zmuszona była do płaszczących się przeprosin...

Kobieca drużyna piłkarska z New Boston zmuszona była do płaszczących się przeprosin za „transfobiczny” marketing

7
0


  • Bos Nation FC to klub ekspansji NWSL, którego otwarcie zaplanowano na rok 2026
  • Zespół rozpoczął kampanię reklamową we wtorek i porzucił ją w ciągu jednego dnia

Bos Nation FC, klub ekspansji NWSL, którego otwarcie zaplanowano na 2026 r., wycofał kampanię reklamową „Too Many Balls” po wrzasku wokół komunikatów nowej kobiecej drużyny piłkarskiej Bostonu.

Wśród reakcji znalazł się post na Instagramie pomocnika Seattle Quinna, który identyfikuje się jako transpłciowy i niebinarny, mówiąc: „Wydaje się transfobiczny”. Tak.

Zaledwie dzień po ujawnieniu sloganu w ramach promowania nazwy zespołu BOS Nation FC, organizacja stwierdziła w oświadczeniu, że „nie trafiliśmy w sedno”, próbując „stworzyć odważną i godną uwagi kampanię promującą markę”.

„W pełni przyznajemy, że treść kampanii nie odzwierciedlała bezpiecznego i przyjaznego środowiska, które staramy się stworzyć dla wszystkich” – stwierdził zespół – „i przepraszamy LGBTQ+ społeczności, a w szczególności społeczności trans, za krzywdę, którą spowodowaliśmy”.

Nowa nazwa, będąca anagramem słowa bostoński, które nawiązywało również do bycia „szefem”, została ogłoszona we wtorek wraz z filmem przedstawiającym historię sportu zawodowego miasta – w większości uprawianego przez mężczyzn – z narratorem mówiącym: „Boston kocha swoje piłki” i „ w tym mieście jest za dużo balów.

Zespół rozpoczął we wtorek kampanię reklamową „Too Many Balls” i porzucił ją w ciągu jednego dnia

Wśród reakcji znalazł się post na Instagramie pomocnika Seattle Quinna, który identyfikuje się jako osoba transpłciowa i niebinarna, w którym stwierdził: „Czuję się transfobiczny. tak

Wśród reakcji znalazł się post na Instagramie pomocnika Seattle Quinna, który identyfikuje się jako osoba transpłciowa i niebinarna, w którym stwierdził: „Czuję się transfobiczny. tak

Pomocnik Seattle Quinn (na zdjęciu) stwierdził, że jego kampania reklamowa „wydaje się transfobiczna”

Pomocnik Seattle Quinn (na zdjęciu) stwierdził, że jego kampania reklamowa „wydaje się transfobiczna”

Nawet były rozgrywający New England Patriots, Tom Brady, pojawił się w klipie, gdy narrator zażartował na temat „kozich piłek” w grze na temat reputacji emerytowanej gwiazdy NFL jako KOZZA

Brady odpowiada na żart „kozich kulek”, pytając: „Czekaj, co?”

W spocie można było przeczytać: „Jesteśmy BOS Nation, gdzie wszystko jest możliwe. Żadne piłki nie są potrzebne” z wyjątkiem piłki nożnej, jak zauważono w nagraniu.

„Naprawdę nie mogę się doczekać reakcji społeczności” – powiedziała The Associated Press Jennifer Epstein, jedna z właścicielek zespołu. Aktorka i reżyserka Elizabeth Banks oraz złota medalistka olimpijska Aly Raisman również należą do grupy właścicieli składającej się wyłącznie z kobiet.

Ale to, co otrzymali, nie było tym, czego oczekiwali.

Zespół usunął wideo ze swojej strony internetowej, a w środę strona toomanyballs.com była nieaktywna. Agencja public relations, która rozesłała komunikat prasowy w sprawie premiery, przekazała AP oświadczenie zespołu, ale więcej szczegółów na temat kampanii nie było od razu dostępnych.

W środę klub pokornie przeprosił, przyznając, że „nie trafił w sedno”

W środę klub pokornie przeprosił, przyznając, że „nie trafił w sedno”

Tom Brady jest jednym ze sportowców przedstawionych w filmie, który został już usunięty

Tom Brady jest jednym ze sportowców przedstawionych w filmie, który został już usunięty

We wtorek fani zbierają się w Bostonie podczas uroczystości inauguracyjnej nowej franczyzy NWSL

We wtorek fani zbierają się w Bostonie podczas uroczystości inauguracyjnej nowej franczyzy NWSL

„Jesteśmy dumni, że jesteśmy częścią najbardziej włączającej ligi sportowej na świecie i jesteśmy zaangażowani w podtrzymywanie jednoczących wartości, które definiują NWSL i nasz klub” – zespół opublikował w X. „Dziękujemy wszystkim, którzy pociągnęli nas do odpowiedzialności poprzez wzywając nas do lepszej pracy. Słyszymy cię i zrobimy to razem.

Innym problemem związanym z wideo Bos Nation FC było to, że wydawało się, że ignorowało ono obecność innej profesjonalnej kobiecej drużyny sportowej: Boston Fleet PWHL.

To pominięcie nie pozostało niezauważone.

„Zapomnieli także o innych kobiecych (sic!) drużynach sportowych w okolicy, takich jak PWHL Boston Fleet” – napisał w Internecie jeden z fanów.

„W ogóle nie rozumiem tej kampanii marketingowej” – dodał inny. „Pomijanie długiej historii kobiecego hokeja w Bostonie nie ma sensu. To po prostu smutne.



Source link