Home Sport New Balance i WNBA podpisują wieloletnią umowę partnerską

New Balance i WNBA podpisują wieloletnią umowę partnerską

70
0


Cameron Brink #22 z Los Angeles Sparks gra w obronie przeciwko Bridget Carleton #6 z Minnesota Lynx 5 czerwca 2024 r. w Crypto.com Arena w Los Angeles w Kalifornii.

Juan Ocampo | Narodowe Stowarzyszenie Koszykówki | Getty Images

Firma New Balance ogłosiła we wtorek zawarcie wieloletniej umowy z WNBA, dołączając tym samym do rosnącej grupy zwolenników kobiecego sportu.

Umowa uczyni New Balance oficjalnym partnerem WNBA i obejmie treści nadawane na żywo, cyfrowe i detaliczne, w których wystąpi debiutant drużyny Los Angeles Sparks, Cameron Brink.

New Balance dołącza do Adidas, Nike, Puma i Under Armour jako partnerzy ligi. WNBA nie ma wyłącznego partnera obuwniczego, ale tylko sponsorzy ligi mogą wyświetlać swoje logo na boisku. Warunki finansowe umowy nie zostały ujawnione.

Umowa ta jest efektem starań firmy New Balance o zwiększenie swojego udziału w rynku koszykówki i zdobycie pozycji lidera w sporcie kobiecym.

„To ekscytujące, że będziemy mogli odegrać małą rolę w kontynuacji rozwoju i postępie na drodze do osiągnięcia równości w sporcie kobiecym” – powiedziała Jessica Vassall, szefowa globalnych partnerstw w New Balance.

W sierpniu Cameron Brink została pierwszą koszykarką, która podpisała kontrakt z New Balance.

Dzięki uprzejmości: New Balance

Prawie rok temu, Firma New Balance podpisała kontrakt z Brinkem, który był wówczas gwiazdą Uniwersytetu Stanforda.Czterokrotna NCAA All-American jest pierwszą koszykarką, która dołączyła do składu New Balance. Marka reprezentuje również kilka gwiazd NBA, w tym Kawhi Leonarda.

„Mimo że moi rodzice pracowali w Nike przez długi czas, przejście było bardzo łatwe. … Czuję się jak rodzina w (New Balance) i czuję, że to świetne środowisko”, powiedział Brink w wywiadzie dla CNBC.

Brink, drugi wybór Sparks w drafcie, doznała kontuzji ACL kończącej sezon w czerwcu. Opuści resztę sezonu 2024 i igrzyska olimpijskie w Paryżu z powodu rehabilitacji.

Firma New Balance poinformowała, że ​​pojawi się w różnych kampaniach reklamowych związanych ze stylem życia i wydajnością, a także będzie współpracować z ich zespołem nad wpływem na przyszłe produkty.

Buty sportowe noszone przez Camerona Brinka z numerem 22 z Los Angeles Sparks podczas meczu przeciwko Chicago Sky 30 maja 2024 r. na Wintrust Arena w Chicago, IL.

Jeff Haynes | NBA | Obraz Getty

Nike, Jordan Brand, Adidas, Puma i Under Armour obecnie dominują na rynku koszykówki damskiej. Jednak nadal stanowią one tylko niewielką część całkowitego rynku profesjonalnego, zaledwie 6%, według firmy badawczej Circana. Jednak sprzedaż męskich butów do koszykówki ostatnio spada, podczas gdy sprzedaż damskich butów rośnie dwucyfrowo.

„(New Balance) znane jest z biegania, spacerów i treningów… ale pokazało, że może być graczem w niektórych nowych dyscyplinach sportowych, w które weszło — takich jak tenis i baseball” — powiedziała Beth Goldstein, analityczka branży obuwniczej w Circana.

New Balance reprezentuje również czołową tenisistkę Coco Gauff, a w 2023 roku podpisała kontrakt z fenomenem Los Angeles Dodgers Shohei Ohtani.

Według New Balance 118-letnia firma z siedzibą w Bostonie odnotowała w zeszłym roku sprzedaż na poziomie 6,5 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 23% w porównaniu z rokiem 2022. W ciągu ostatnich trzech lat marka odnotowała dwucyfrowy wzrost na całym świecie w liniach obuwia i odzieży, podała firma.

Dyrektor generalna Foot Locker, Mary Dillon, podczas telekonferencji na temat wyników finansowych 30 maja podkreśliła siłę marki, która kiedyś słynęła z „butów dla ojców”.

„New Balance w dalszym ciągu wzbudza entuzjazm konsumentów na dużą skalę, gdyż cieszy się pozytywnym trendem wśród konsumentów na całym świecie, zwłaszcza kobiet, mężczyzn i dzieci” – powiedział Dillon.

Prywatny podmiot rozszerza również swoją działalność i do 2024 roku planuje otworzyć 90 nowych sklepów.

Teraz firma zwraca się w stronę kategorii sportu kobiecego, aby utrzymać tę tendencję wzrostu — w czasach, gdy sytuacja jest bardziej zmienna niż kiedykolwiek.

„Przekroczyliśmy wszystkie wytyczne” – powiedziała Colie Edison, dyrektor ds. rozwoju WNBA.

Częściowo dzięki popularności wschodzących gwiazd, takich jak debiutantka zespołu Indiana Fever, Caitlin Clark, WNBA obecnie ogląda średnio 1,2 miliona widzów na mecz, co stanowi wzrost o 16% w porównaniu z poprzednim sezonem.

„Obserwujemy napływ fanów i partnerów, co pozwala nam stworzyć nowy model ekonomiczny, który zapewni lidze długoterminową stabilność biznesową” – powiedział Edison.