Home Styl życia Czy ładowanie pojazdów elektrycznych jest tańsze niż ładowanie benzyny? Zrobiliśmy obliczenia i...

Czy ładowanie pojazdów elektrycznych jest tańsze niż ładowanie benzyny? Zrobiliśmy obliczenia i znaleźliśmy zwycięzcę

19
0


Trudno nie zauważyć dumnych kierowców pojazdów elektrycznych na drodze – zwłaszcza tych ze spersonalizowanymi tablicami rejestracyjnymi, takimi jak „GAS LOL”. Dlaczego są tacy aroganccy? Może dlatego, że uważają, że ładowanie pojazdu elektrycznego jest tańsze niż tankowanie samochodu napędzanego benzyną.

Ta historia jest częścią CNETZeroserial dokumentalny opisujący wpływ zmian klimatycznych i działania podejmowane w celu rozwiązania tego problemu.

To zrozumiałe. Niższe koszty paliwa to główny powód, dla którego entuzjaści pojazdów elektrycznych rozważają przejście na całkowicie elektryczne. Od czerwca 2022 r. ceny benzyny osiągnęły rekordową wysokość, wynosząc średnio ponad 5 dolarów za galon w całym kraju, a chociaż od maja spadły o 26% do około 3,70 dolara, zmienność cen sprawia, że ​​wielu kierowców szuka alternatyw — takich jak pojazdy elektryczne lub hybrydy.

Zakończyła się debata na temat tego, która opcja jest tańsza w realizacji Reddit, TIK Tok i innych platformach mediów społecznościowych. Jeden Statusy użytkowników Reddita Teraz wydają 70 dolarów więcej na rachunki za prąd, ładując w domu, w porównaniu do 330 dolarów miesięcznie na gaz wcześniej. Niektórzy użytkownicy Reddita sprzeciwiają się rzeczywistym oszczędnościom. Jeden z krytyków twierdzi na przykład, że uważa publiczne superładowanie za drogie i czasochłonne, a inny twierdzi, że koszt instalacji domowej ładowarki EV niweluje wszelkie oszczędności.

Więc który jest lepszy? Eksperci twierdzą, że na podstawie średnich, ładowanie pojazdów elektrycznych wygrywa pod względem czynnika kosztowego.

Cena benzyny jest zmienna i w niektórych obszarach droga. Podczas gdy cena energii elektrycznej również podlega wahaniom, „jest znacznie tańsza” niż benzyna, mówi. Anastazja Boutziouvismenedżer produktu rozwiązań Punkt ładowaniafirma, która obsługuje największą na świecie sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych w Ameryce Północnej i Europie. Oznacza to, że ładowanie pojazdu elektrycznego jest również znacznie tańsze niż tankowanie samochodu zasilanego benzyną.

Pokażemy Ci, o ile tańsze może być ładowanie pojazdu elektrycznego.

Robimy matematykę: Porównanie ładowania pojazdu elektrycznego do tankowania paliwa

Biorąc pod uwagę koszty tankowania lub ładowania samochodu elektrycznego w porównaniu z samochodem benzynowym, różnice są wyraźne i dość oczywiste. Pojazdy elektryczne są zasilane energią elektryczną i wykorzystują baterie do magazynowania tej energii elektrycznej, która następnie musi zostać naładowana.

Samochody napędzane benzyną lub wyposażone w silniki spalinowe są zasilane benzyną, a kierowcy muszą mieć benzynę w zbiorniku paliwa pojazdu, aby móc prowadzić.

Korzystając ze średnich danych rządowych, wykonujemy obliczenia i zestawiamy dla Ciebie wszystkie koszty ładowania i tankowania na przestrzeni jednego miesiąca.

Te obliczenia wykorzystują średnie jazdy w USA dla pojazdów elektrycznych i samochodów ICE w punktach danych, takich jak oszczędność paliwa, przejechane mile, koszt energii elektrycznej i benzyny, energia wymagana dla przeciętnego pojazdu elektrycznego i inne. Możesz jeździć znacznie więcej (lub mniej) i w konsekwencji zobaczyć, że koszty paliwa również się zmieniają.

Koszty ładowania pojazdów elektrycznych w porównaniu z kosztami paliwa (średnie wartości w USA)

Średnia liczba przejechanych mil miesięcznie

1250 mil

1250 mil

Średni koszt paliwa za galon

3,65 dolara za galon

Średnia liczba mil na galon

25 mil na galon

Średnia liczba galonów paliwa, których potrzeba

50 galonów

Średnia moc wymagana dla pojazdu elektrycznego

3 mile na kWh

Średnie zużycie kWh miesięcznie

416 kWh

Średni koszt energii elektrycznej wynosi (na gospodarstwo domowe w USA)

16 centów za kWh

Średni koszt energii na milę

5,3 centa

14,6 centów

Porównanie miesięczne

Doładowanie kosztuje 66,56 USD

182,50 USD na wydatki na paliwo

Źródła danych:

Miesięczny koszt ładowania pojazdu elektrycznego

Koszt tankowania lub ładowania pojazdu elektrycznego zależy od wielu czynników, ale najtańszym sposobem jest ładowanie pojazdu elektrycznego w domu poza godzinami szczytu. Innymi słowy, ładowanie pojazdu elektrycznego przez noc za pomocą domowej ładowarki jest prawdopodobnie najtańszym sposobem ładowania, a w niektórych obszarach może kosztować zaledwie dolara lub dwa — ułamek ceny galonu benzyny.

Boutziouvis twierdzi, że „ogólnie rzecz biorąc, widzimy, że koszty stanowią około połowę lub jedną trzecią kosztów samochodu napędzanego benzyną” w przeliczeniu na „pełny bak”, jeśli tak można powiedzieć.

Mówi, że ładowanie EV może kosztować średnio kilka dolarów. Zakładając jednak, że ładujesz EV w domu, używając własnej ładowarki, cena sprowadza się do tego, ile płacisz za prąd. „Opiera się to całkowicie na lokalnych stawkach za media, które różnią się w zależności od kraju” – mówi.

Całkowity koszt ładowania może zależeć także od tego, czy masz stałą czy zmienną stawkę za prąd, a także od tego, w jaki sposób wybrany plan energetyczny ustala stawki za zużycie energii w ciągu dnia.

Koszt ładowania pojazdu elektrycznego w domu w porównaniu z ładowaniem pojazdu elektrycznego w miejscu publicznym

Inną ważną rzeczą, którą właściciele pojazdów elektrycznych muszą wziąć pod uwagę, jest różnica kosztów ładowania w domu i ładowania w miejscach publicznych. Jeśli nie masz ładowarki lub nie możesz naładować pojazdu elektrycznego w domu, musisz to zrobić gdzie indziej. W wielu miejscach, takich jak parkingi sklepowe, znajdują się publiczne stacje ładowania. Oto szczegółowy przewodnik, gdzie można ładować za darmo.

Tak, ładowanie w domu jest z reguły tańsze, choć mogą pojawić się pewne koszty początkowe związane z instalacją ładowarki do pojazdów elektrycznych i ewentualną modernizacją domowej instalacji elektrycznej.

Koszty ładowania w domu

Koszty ładowania w domu zależą, jak wspomniano, od tego, ile płacisz za prąd, co różni się w zależności od miejsca zamieszkania. Prąd jest zazwyczaj najdroższy na Hawajach, w Nowej Anglii i Kalifornii, a najtańszy w stanach zachodnich i środkowo-zachodnich, takich jak Dakota Północna, Utah i Waszyngton. Średnia krajowa wynosi około 16 centów za kilowatogodzinę.

Inną rzeczą, o której należy pamiętać, jest to, że niektóre stany z deregulowanymi rynkami energii — powszechnie znane jako rynki wyboru energii — mogą mieć dodatkowe zachęty dostępne dla kierowców pojazdów elektrycznych. Niektóre stany „oferują naprawdę fajne plany, w ramach których ładowanie (pojazdów elektrycznych) będzie bezpłatne”, mówi Boutziouvis. Albo, jak mówi, niektórzy dostawcy energii mogą oferować zachęty, które są „prawie jak plan taryfowy telefonu komórkowego, z nieograniczonym ładowaniem za 20 USD miesięcznie” lub coś podobnego.

Czytaj więcej:Możesz wybrać swojego dostawcę energii elektrycznej w tych stanach, w których rynek jest zliberalizowany

Te plany lub zachęty różnią się w zależności od stanu. Na przykład w Teksasie Energia TXU mi Geksa oferować plany energetyczne mające na celu przyciągnięcie kierowców pojazdów elektrycznych poprzez bezpłatne okresy ładowania.

Inną zaletą jest to, że za pomocą aplikacji na smartfony można zaplanować ładowanie pojazdów elektrycznych poza godzinami szczytu lub gdy stawki za prąd są niższe (zwykle w nocy), co pozwala zaoszczędzić jeszcze więcej pieniędzy.

Koszty poboru publicznego

Jeśli chodzi o publiczne ładowanie, Boutziouvis mówi, że istnieją „różne sposoby ustalania cen”, ponieważ większość publicznych stacji ładowania jest własnością niezależną, a zatem cena zależy od właściciela. Tesla jest tego godnym uwagi przykładem. Posiada własną flotę stacji ładowania i oprócz kosztów energii elektrycznej, pobiera opłatę 50 centów za minutę w „opłatach za bezczynność”, które mają zachęcić Cię do odjechania i udostępnienia ładowarek innym użytkownikom.

Oprócz ładowarek Tesli, inne stacje zazwyczaj pobierają stałą opłatę, opłatę zależną od zużycia lub opłatę zależną od czasu, w którym kierowca EV korzysta z ładowarki, mówi Boutziouvis. Koszty są ustalane na podstawie lokalnych stawek za energię elektryczną plus wszelkie obowiązujące opłaty lub dopłaty naliczane przez właściciela ładowarki.

Istnieją jednak dwa „poziomy” lub typy ładowania, o których powinieneś wiedzieć, a mianowicie AC i DC, czyli ładowanie poziomu 2 i poziomu 3 (więcej na ten temat poniżej). W praktyce ładowanie DC jest znacznie szybsze i prawdopodobnie droższe na publicznej stacji ładowania. „Ładowanie DC może kosztować od 10 do 30 dolarów za sesję”, mówi Boutziouvis, a naładowanie akumulatora od 0% do 80% może zająć od 20 do 30 minut. Z drugiej strony „publiczne ładowanie AC może kosztować kilka dolarów”, mówi.

„Dwie do trzech godzin wystarczają, aby wrócić na drogę” — mówi Antuan Goodwin, 16-letni ekspert ds. samochodów i pojazdów elektrycznych w CNET. „Pełne ładowanie na poziomie 2 może zająć od 6 do 12 godzin, w zależności od samochodu i stacji ładowania”. Dlatego Goodwin zaleca praktykę pełnego ładowania pojazdu elektrycznego w domu przez noc. „To zazwyczaj najtańsza i najwygodniejsza opcja” — powiedział.

Inaczej mówiąc: im szybsza ładowarka, tym droższa. Ale w niektórych miejscach można znaleźć również bezpłatne publiczne ładowanie.

Koszt ładowania w ramach poziomu 2 w porównaniu z poziomem 3

Różnica pomiędzy ładowaniem poziomu 2 (prądem przemiennym) a poziomem 3 (prądem stałym) polega głównie na szybkości i ilości prądu przepływającego przez ładowarkę do akumulatora pojazdu elektrycznego.

Ładowanie poziomu 2

Ładowanie poziomu 2 „to to, co można znaleźć w domu”, mówi Boutziouvis, i zazwyczaj dostarcza od 7 do 11 kilowatów do akumulatora pojazdu elektrycznego. Może to dać typowy zasięg pojazdu elektrycznego wynoszący 30 lub 40 mil, jeśli ładuje się go przez kilka godzin. Biorąc pod uwagę, że ładowanie jest wolniejsze, ładowanie pojazdu elektrycznego na publicznej stacji ładowania poziomu 2 może kosztować kilka dolarów. Niektóre publiczne stacje ładowania pojazdów elektrycznych są nawet bezpłatne.

Poziom ładowania 3

Z drugiej strony, ładowanie poziomu 3 lub DC zapewnia od 50 do 350 kilowatów w tym samym czasie. Biorąc pod uwagę, że wielu, jeśli nie większość, właścicieli pojazdów elektrycznych ładuje w domu i w nocy, zazwyczaj nie jest praktyczne posiadanie w domu zestawu do ładowania poziomu 3, więc ładowarki te są zwykle dostępne w miejscach publicznych. Jednak ponieważ są szybsze, ładowanie jednorazowo może kosztować od 10 do 30 dolarów, jak zauważa Boutziouvis.

Koszty sprzętu do ładowania pojazdów elektrycznych w domu

Chociaż ładowanie pojazdu elektrycznego w domu może okazać się najtańszym sposobem naładowania akumulatora, podłączenie ładowarki może wiązać się ze stosunkowo dużym wydatkiem.

Koszt zależy tak naprawdę od tego, czy instalacja elektryczna w Twoim domu obsługuje dodanie ładowarki — jeśli nie, możesz potrzebować elektryka, który wymieni Twój panel elektryczny (skrzynka bezpieczników prawdopodobnie znajduje się w Twojej piwnicy). Może to być kosztowne, ponownie, w zależności od tego, gdzie mieszkasz i innych czynników.

Zakładając, że nie potrzebujesz modernizacji, Boutziouvis mówi, że instalacja ładowarki może kosztować około 700 dolarów, a koszty mogą się różnić w zależności od fizycznej odległości ładowarki od panelu elektrycznego. Większa odległość oznacza wyższe koszty, ponieważ potrzeba więcej materiałów. Jeśli potrzebujesz ulepszonej instalacji elektrycznej, nowy panel elektryczny może kosztować kilka tysięcy dolarów.

Należy jednak pamiętać, że istnieją ulgi podatkowe i zachęty na koszty instalacji ładowania domowego. Na przykład, istnieją federalna ulga podatkowa 30% kosztów sprzętu i instalacji do 1000 USD, co zostało wprowadzone w życie jako część ustawy o redukcji inflacji. Mogą również istnieć pewne rabaty i zachęty dla dostawców usług komunalnych. Na przykład Duke Energy zapewnia pojedynczy kredyt ponad 1100 dolarów za ładowarkę w niektórych rejonach.

Dobra zasada: jeśli planujesz kupić ładowarkę, sprawdź oferty kilku firm, sprawdź u swojego dealera dostępne ulgi i rabaty oraz sprawdź wszelkie dostępne ulgi podatkowe, aby mieć pewność, że otrzymasz najlepszą ofertę.

Czytaj więcej: Najlepsze domowe ładowarki EV

Zobacz: Ekspert kontra AI: czy nadszedł czas na zakup pojazdu elektrycznego?