Home Styl życia Furiosa osiąga swój cel – Styl życia

Furiosa osiąga swój cel – Styl życia

26
0


Nie byłam pewna, czego się spodziewać, kiedy po raz pierwszy obejrzałam australijski film akcji „Furiosa: A Mad Max Saga”, ale mogę powiedzieć, że bawiłam się przy nim wyśmienicie.

Prequel ten, oparty na drugoplanowej postaci Imperatora Furiosy z filmu „Mad Max: Na drodze gniewu”, w którym rozgrywają się wydarzenia z przebojowego filmu z 2015 r. o pościgach samochodowych, pokazuje, jak młody wojownik szos zyskał wielki szacunek na postapokaliptycznym pustkowiu.

Część mnie obawiała się, że ta historia pochodzenia będzie za bardzo starała się upodobnić do niezwykle udanego filmu „Na drodze gniewu” z jego scenami akcji, wyczynami kaskaderskimi i ogólną strukturą fabuły, ale było zupełnie inaczej.

Furiosa to nie tylko historia pochodzenia. To epicka opowieść o zemście, odwecie, miłości i nadziei. To film akcji, który potrafi zrównoważyć napięcie za pomocą zapierających dech w piersiach scen akcji i intensywnego, ale przekonującego budowania świata.

Alyla Browne i Anya Taylor Joy zachwycają rolami młodszych wersji postaci, a być może jest to jak dotąd najlepszy występ Chrisa Hemswortha w jego karierze.

Historia zaczyna się 45 lat po tym, jak Australia i świat pogrążyły się w niedoborach zasobów, chaosie i anarchii, a pustynia zamieniła się w bezprawne pustkowie, gdzie benzyna, woda, świeże produkty i amunicja były bardzo poszukiwane i pilnie strzeżone. Było to około 20 lat przed spotkaniem z Maxem w „Na drodze gniewu”.

Pośród tego surowego i jałowego życia jest oaza. Zielone Miejsce Wielu Matek to kraina drzew, roślin i wody. Jest zarządzana, strzeżona i uprawiana przez Vuvalini, całkowicie żeńską milicję zdeterminowaną, by utrzymać swój raj w tajemnicy przed osobami z zewnątrz, które natychmiast by go splądrowały i zniszczyły, gdyby go znalazły.

Oto miejsce, w którym poznajemy Furiosę jako dziecko.

Jest inteligentna, zaradna i lojalna wobec swojego klanu. Kiedy ludzie z pobliskiej osady zabierają ją z domu, jej zawzięta matka goni ich, desperacko próbując sprowadzić córkę z powrotem i wyeliminować każdego, kto mógłby mieszkać w miejscu, w którym mieszkają.

Ponieważ jest to prequel, już wiemy, jak potoczą się losy Furiosy, co sprawia, że ​​serial jest jeszcze bardziej poruszający.

Widzieliśmy jego postać w „Mad Maxie” w końcowym etapie jego życia.

Jest jedyną kobietą-chłopcem wojennym w Cytadeli tyrana Immortana Joe. Ma ogoloną głowę, czarny olej silnikowy rozmazany na czole, brakuje jej dolnej połowy lewego ramienia i całe życie tęskniła za powrotem do kraju, z którego została zabrana jako dziecko.

Fakt, że o tym wiemy, nie ma znaczenia, ponieważ reżyser George Miller wplata w film wiele innych historii, dzięki czemu film pozostaje interesujący przez większość czasu — niektóre z nich wydają się nieco powolne, szczególnie w środkowej części.

Film działa, ponieważ gdy porównasz oba filmy obok siebie, uzupełniają się i są tak dobrze wykonane. I to zanim rozważysz je w kontekście całej serii.

To piąty film Millera o tym uniwersum i pierwszy, w którym główną rolę nie gra Max Rockatansky.

Mel Gibson z powodzeniem przeprowadził serię przez lata 80., ale to epicki film Na drodze gniewu (częściowo kręcony na pustyni Namib) z Tomem Hardym w roli Maxa naprawdę pokazał potencjał tej serii.

Furiosa wykorzystuje tę dynamikę.

Świat staje się coraz bardziej żywy, co czyni go ciekawszym.

Miller kreśli bardzo ponury i drastyczny obraz tego, co może łatwo stać się z ludzkością, jeśli zasoby staną się ograniczone.

Świat, w którym żyją te postacie, wydaje się tak odległy, tak różny od tego, który naprawdę znamy, ale kiedy obserwujesz podróż młodej Furiosy, czujesz jej tęsknotę, czujesz jej silne pragnienie naprawienia błędów przeszłości, rozumiesz, że jest to bardzo ludzka i bardzo aktualna historia.

Myślę, że to jest główne przesłanie dystopijnej fantastyki i akcji. To analiza natury ludzkiej. Wpycha nas w najgorsze możliwe scenariusze i pyta, kim się staniemy, jak będziemy się traktować.

Pisarz nie jest czarodziejem, ale raczej obserwatorem. A sposób, w jaki ludzie są przedstawiani w tej serii, jest fascynujący.

– Anne Hambuda jest poetką, pisarką i komentatorką społeczną. Obserwuj ją online lub napisz do niej na adres annehambuda@gmail.com

Bądź na bieżąco z The Namibian – Twoim źródłem wiarygodnego dziennikarstwa. Uzyskaj dogłębne relacje i opinie już za 85 N$ miesięcznieInwestuj w dziennikarstwo, inwestuj w demokrację –
Zapisz się teraz!