Home Styl życia Nowy album Marshy Ambrosius „CASABLANCO” to ukłon w stronę Dr. Dre |...

Nowy album Marshy Ambrosius „CASABLANCO” to ukłon w stronę Dr. Dre | Styl życia

15
0


NOWY JORK (AP) — Marsha Ambrosius miała już dość wymagań związanych z byciem odnoszącą sukcesy gwiazdą R&B, w tym presji związanej z trasami koncertowymi i niestabilną polityką przemysłu muzycznego. Spokój odnalazła za kulisami, pisząc piosenki dla innych artystów. Ale dr Dre ma przepis. aby na nowo rozbudzić w sobie pasję do występów na scenie.

„Nie chcę robić projektów” – powiedziała nominowana do nagrody Grammy artystka. „Wykreśliłem wszystko, co chcę zrobić z mojej listy życzeń. Dre powiedział: „Chcę cię po prostu inspirować”. Bądźmy kreatywni i zobaczmy, dokąd to zajdzie.”

Ich muzyczna podróż zaprowadziła ich tam jego nowy album „CASABLANCO” jest już dostępny. Połączenie umiejętności pisania i śpiewania Ambrosiusa z jednym z największych producentów tego pokolenia sprawia, że ​​jest to projekt bardzo wyczekiwany po latach dokuczania.

„Nie mam możliwości nie tylko tworzenia, ale także nie mam żadnych granic. Dre zawsze mówił: „Wszystko, co chcesz zrobić, może zostać zrobione” — powiedział urodzony w Wielkiej Brytanii piosenkarz, który pisze i produkuje swoje piosenki. „Dało mi to nową pasję w kwestii kreatywności, ponieważ wiedziałem, że tak naprawdę nie zrobiłem wszystkiego, co byłem w stanie zrobić, dopóki tego nie stworzyliśmy”.

Ten 11-utworowy projekt to wystawny kolaż, tak dobrze łączący jazz i hip-hop – fuzję, której mógł dokonać tylko Dr. Dre. „CASABLANCO” – połączenie wystawnego stylu życia kultowego filmu „Casablanca” i marokańskiego miasta, to czwarty solowy album piosenkarki po „NYLA” z 2018 roku. (Litera „A” w tytule została zastąpiona przez Dre, co reprezentuje trwałość brzmienia hip-hopu.)

Album, w całości wyprodukowany i zmiksowany przez architektów „The Chronic” przy wsparciu Erika „Blu2th” Griggsa, Focus… i Dem Jointza, został nagrany w ciągu dwóch tygodni w 2021 r., kiedy znaczna część świata nadal była zniewolona przez pandemię Covid-19. 19 pandemia i Dre wraca do zdrowia po tętniaku mózgu. Współpracując z wytwórnią Dre’a Aftermath za pośrednictwem Interscope Records, duet ma długą historię współpracy, a ostatnio oficjalnie połączył siły przy okazji albumu z 2015 r. zatytułowanego „Compton”.

„CASABLANCO” różni się od dzisiejszego klimatycznego, trap-beatowego R&B zarówno brzmieniem, jak i konstrukcją. Osiem z 11 piosenek trwa dłużej niż cztery minuty, z czego trzy trwają ponad pięć minut i zawierają znaczne przerwy instrumentalne oraz kreatywne, nietradycyjne aranżacje zwrotek, łączników i refrenów. Jazzowe instrumentarium poprzedza wiele utworów, po czym przechodzi w charakterystyczne hiphopowe brzmienie Dre, które nazywa „tux and Chucks”.

Jednakże projekt, z udziałem 27-osobowej orkiestry na żywo i wypełnione misternie tkanymi samplami od wielu artystów, w tym Michaela Jacksona, Duke’a Ellingtona, George’a Bensona, The Wu-Tang Clan i Nasa — a nawet samego Ambrosiusa — uzyskanie pozwolenia zajęło ponad rok. Single z „CASABLANCO” obejmowały “Największy,”“Chciwy,” i romans „One Night Stand” z samplami „All Night Long” przez Mary Jane Girl.

„Pomyślałem: ‘Co jeśli to będzie ‘jedna noc’ zamiast ‘cała noc?’” – mówi Ambrosius. „To wciąż powód, dla którego nagraliśmy ten album: wydawało się, że gdybyśmy mieli jeszcze jeden album do nagrania, jaki by to był? Więc wydawało się, że to chwila jednej nocy, która ostatecznie może zamienić się w wieczność. I tak się stało”.

W utworze „Best I Could Find” usłyszycie utwory z „Innervisions”, takie jak Stevie Wonder, „Cloudy With A Chance Of …Real” to ostatni tak poruszający dramat, jak chociażby „Czuję, jakby to było udziałem kogoś innego, kto przeżywa ten ból we mnie/I dźwigam ciężar spadającego deszczu, i jest to takie samotne”.

Śpiewa: „Była mglista, niepewna, niepewna, coś w rodzaju: „A co jeśli nie będę mogła cię kochać tak, jak chcę, albo nie przyjmiesz mojej miłości ze względu na taki, jaki jest teraz świat?” „” nawiązując do pandemii.

Pomimo solidnej kariery solowej z utworami takimi jak „Far Away” i „Late Nights & Early Mornings”, śpiewania dla takich gwiazd jak Kanye West, Nas i Nipsey Hussle, a także pisania dla HER i Alicii Keys, wielu fanów nadal kojarzy go z duetem Armada.

Floetry (Ambrosius i Natalie „The Floacist” Stewart) pojawili się w ruchu neo-soulowym na początku XXI wieku, odnosząc sukcesy dzięki piosenkom takim jak “Powiedz tak,”“Późno” I „SupaStar” z udziałem Commona. 46-letni Ambrosius rozumie nostalgię, jaką fani żywią do tej muzyki.

„Byliśmy młodzi, nieustraszeni i nie potrafiliśmy się przystosować” – powiedział Ambrosius, który również napisał „Motyle” Jacksona. „Z radością mogę powiedzieć, że stworzyłem kilka ponadczasowych klasyków. A 24 lata później, dzięki Dr. Dre i „CASABLANCO”, czuję to samo, co wtedy, i mam teraz”.


Obserwuj dziennikarza rozrywkowego Associated Press Gary’ego Gerarda Hamiltona pod adresem: @GaryGHamilton na wszystkich jego platformach społecznościowych.