Home Styl życia Postawiłem sobie wyzwanie i wziąłem urlop za 100 funtów – wróciłem z...

Postawiłem sobie wyzwanie i wziąłem urlop za 100 funtów – wróciłem z drobnymi

Jestem zafascynowana ceną wakacji, mówi Chelsea (Zdjęcie: Chelsea Dickenson)

„Po tym poznacie się dobrze!”

Gospodarz restauracji gestykulował w moją stronę i te dwa włoski studenci siedzący naprzeciwko mnie w Oda Garden, popularnej tradycyjnej restauracji w AlbaniaStolica kraju, Tirana.

Miejsce było rezerwowane z dużym wyprzedzeniem, ale udało nam się wcisnąć wszystkim – pod warunkiem, że nie przeszkadzało nam dzielenie przestrzeni z nieznajomymi.

Gdy tylko przybyłem, zrozumiałem, dlaczego to takie popularne miejsce. Pośród dziedzińca wypełnionego stołami, parasolami z makramy i lampkami rozwieszonymi między drzewami cytrynowymi, ludzie tańczyli do muzyki granej na żywo przez zespół grający albańskie klasyki.

To był jeden z tych magicznych momentów, w których miałem wrażenie, że zanurzyłem się, od stóp do głów, w kulturze danego miejsca.

A najlepsze? Mój główny posiłek kosztował mnie tylko 4,10 funta. To była muzyka dla moich uszu, biorąc pod uwagę fakt, że byłem w połowie wyzwania, aby zrobić sobie wypad za jedyne 100 funtów – i to obejmowało wszystko.

Nazywam się Chelsea Dickenson i jestem zafascynowana cenami jadę na wakacje.

Wiem, że nie jestem jedyny. Wierzę, że w każdej rodzinie lub grupa przyjaciółjest osoba, która jest uzależniona od okazji, sprawdza kody promocyjne, posługuje się arkuszem kalkulacyjnym i nie kocha niczego bardziej niż oszczędzanie pieniędzy w ich następnej podróży.

To właśnie ta obsesja skłoniła mnie do podjęcia wyzwania wakacyjnego w 2017 r., w ramach którego wziąłem połowę kwoty, jaką przeciętny Brytyjczyk wydaje na wakacje w ciągu roku (co dało nieco poniżej 2000 funtów) i starałem się poświęcić jak najwięcej wakacji na tę kwotę, a następnie udokumentować to na moim nowo utworzonym kanale YouTube.

Od ponad rok, chciałbym wpadł na pomysł, żeby zorganizować wycieczkę za mniej niż 100 funtów, gdzie budżet musiałby pokryć wszystko (zdjęcie: Chelsea Dickenson)

Ile przeciętny Brytyjczyk wydaje na wakacje?

• Badania VoucherCodes.co.uk prognozują, że Brytyjczycy wydadzą 64,20 mld funtów na wakacje w 2024 r.
  • Oznaczałoby to, że każda osoba w Wielkiej Brytanii wydałaby średnio 1140 funtów
  • Dane Statista z pierwszej połowy 2020 r. wykazały, że 26% wczasowiczów w wieku 25–35 lat wydałoby od dwóch do czterech tysięcy funtów, podczas gdy 32% przeznaczyłoby od jednego do dwóch tysięcy funtów.
  • Ta sama strona internetowa ustaliła, że ​​podróżni z Wielkiej Brytanii spędzili średnio 8,7 nocy na wakacjach w 2022 r. w porównaniu do 10,8 nocy w 2021 r.

W tym roku odwiedziłem 10 krajów, trzy kontynenty i nawet leciałem klasą biznes.

Wyzwanie to dało początek mojej obecnej pełnoetatowej karierze eksperta ds. podróży i twórcy treści, w której zamieszczam porady i inspiracja podróżnicza na mojej stronie internetowej, w telewizji, prasie i radiu, a także wśród 630 tys. osób obserwujących mnie w mediach społecznościowych.

Od ponad rok, chciałbym wpadł na pomysł, żeby zrobić wypad za mniej niż 100 funtów, gdzie budżet musiałby pokryć wszystko. To obejmowało: dojazd na lotnisko i z lotniska, loty, zakwaterowanie, jedzenie, napoje i zajęcia.

Przy rosnących kosztach w całej Europie było to trudniejsze, niż się spodziewałem. Dawno minęły niekończące się listy lotów powrotnych poniżej dziesięciu funtów, a podczas gdy Mediolan wyglądał na wiarygodnego kandydata, cena zakwaterowania przechyliła wszystko ponad budżet.

W końcu wylądowałam w stolicy Albanii, gotowa wystawić mój budżet na próbę (zdjęcie: Chelsea Dickenson)

Jednak po zauważeniu lotów powrotnych do Tirany za około 20 funtów na stronie internetowej Wizz Air w kwietniu, moje zmysły rezerwacji okazyjnych zaczęły mrowić. 20 funtów obejmowało wszystkie podatki i opłaty rezerwacyjne, chociaż lot odlatywał o 7:45 rano, więc wiedziałem, że czeka mnie wczesny start.

Następną rzeczą, którą musiałem sprawdzić, były transfery na i z lotniska, ponieważ ten koszt często może zaskoczyć ludzi. Lecąc z lotniska Luton, wiedziałem, że mogę zarezerwować tani autobus National Express za jedyne 6 funtów w jedną stronę, a na szczęście autobus lotniskowy do centrum Tirany kosztował zaledwie 3,43 funta w jedną stronę.

Poczułem, że mogę mieć wygraną.

Wszystko zależało jednak od tego, czy znajdę jakieś fajne miejsce na te dwie noce. Wiedziałem, że prawdopodobnie będzie to hostel, ale koszt łóżka w pokoju wieloosobowym w ostatnich latach w całej Europie znacznie wzrósł z powodu skutków pandemii i wzrostu liczby butikowych hosteli.

Chelsea uważa, że ​​Tirana jest najbardziej niedocenianym miastem, w jakim kiedykolwiek była (zdjęcie: Chelsea Dickenson)

Jednak Tirana po raz kolejny okazała się strzałem w dziesiątkę, oferując łóżko w dobrze ocenianym, butikowym hostelu za jedyne 12,67 GBP za noc.

Ostatnim moim sprawdzeniem było to, ile będzie mnie kosztowało jedzenie i picie. Spojrzałem na średni koszt życia na stronie Numbeo i przejrzałem kilka menu restauracji online. Było mnóstwo opcji, w których mogłem zjeść kolację za mniej niż 6 funtów, więc byłem pewien, że wyzwanie jest gotowe.

Więc pojechałem. Przepełniony autokar na lotnisko prawie mnie zaskoczył przy pierwszej przeszkodzie, ale po 30 minutach przyjechał kolejny, dając mi akurat tyle czasu, żeby szybko przejść przez kontrolę bezpieczeństwa, W końcu wylądowałem w stolicy Albanii, gotowy wystawić mój budżet na próbę.

I jakież to miejsce, żeby to zrobić!

Poczułam się, jakbym została zanurzona głową w kulturze danego miejsca (zdjęcie: Chelsea Dickenson)

Byłem zachwycony tym, jak zielone jest miasto i jak wiele restauracji z jedzeniem i napojami można wybierać. To ostatnie jest tak ważne dla wielu z nas przy wyborze miejsca docelowego, ponieważ 55% osób stwierdziło, że możliwość odkrywania lokalnej kuchni jest głównym motywatorem podróży w niedawnym raporcie Travel Report firmy Klarna.

Dobra wiadomość jest taka, że ​​nawet przy ograniczonym budżecie, wciąż mogłem sobie pozwolić. Od 43 pensów za szpinakowy byrek (płatkowe, albańskie ciasto) do 4,10 funta za fërgesë (tradycyjne danie z sera wiejskiego i papryki), łatwo mi było znaleźć niedrogie jedzenie.

Według raportu Klarna kultura jest priorytetem dla 28% z nas, a dzięki bezpłatnej wycieczce pieszej, którą znalazłem dzięki prostemu wyszukiwaniu w Google, mogłem zwiedzić miasto, zostawiając przewodnikowi niewielki napiwek w wysokości 1,71 funta.

Spędziłem też parę cudownych godzin, przemierzając rozległe alejki 289-hektarowego Parku Tirana i rozsiadłem się w modnej kawiarni Hana Corner Coffee, aby popracować przez parę godzin – sącząc dość drogą kawę za 2,05 funta! Ale warto było oglądać świat na ich wspaniałym tarasie na świeżym powietrzu.

Byrek ze szpinakiem kosztował 43 pensy (zdjęcie: Chelsea Dickenson)

Szczerze uważam, że to najbardziej niedoceniane miasto, w jakim kiedykolwiek byłem.

Całkowity koszt mojej dwudniowej wycieczki wyniósł 99,59 £, co dowodzi, że wakacje za 100 £ są możliwe! I uważam, że posiadanie takiego sztywnego budżetu naprawdę pomaga zatrzymać dodatkowe koszty spirali.

Znalazłem tę ofertę w marcu 2019 r. podczas sześciodniowej podróży samochodem do notorycznie drogiej Islandii, gdzie udało mi się pokryć absolutnie wszystko – łącznie z wynajęciem samochodu i benzyną – za jedyne 600 funtów od osoby.

Największą oszczędnością było jedzenie i picie, ponieważ nawet kanapka mogła kosztować ponad 10 funtów. Zamiast tego robiliśmy zakupy wyłącznie w tanich supermarketach i gotowaliśmy w kuchniach naszych tanich pensjonatów. Pomagało również to, że głównym powodem, dla którego wiele osób jedź na Islandię – wolna natura!

Jeśli chcesz zarezerwować tania wycieczka Jeśli chodzi o Ciebie, mam kilka rad, co zrobić.

Oto cztery rzeczy, które musisz zrobić, aby zarezerwować tanie wakacje:

• Po pierwsze, elastyczność. Nie chodzi tu tylko o daty podróży, ale także o miejsce docelowe: mniej znane miejsca często oferują bardziej przystępne ceny.
  • Po drugie, sprawdź najpierw wszystkie koszty. Nie przejmuj się ceną lotów, ponieważ są one jednorazowe i lepiej zapłacić więcej, jeśli zakwaterowanie i codzienne koszty będą tańsze.
  • Możesz również rozważyć skorzystanie z usług takich jak Klarna, aby rozłożyć koszt podróży bez odsetek, o ile wiesz, że będziesz w stanie spłacić wszystko na czas. Jest dostępna na wielu popularnych stronach turystycznych, takich jak Booking.com, Hotels.com, Airbnb i innych.
  • I na koniec, ustal budżet. Na wakacjach łatwo jest się ponieść emocjom, więc dlaczego nie podjąć się własnego wyzwania budżetowego?

Wiele osób uważa, że ​​ustalenie budżetu może odciągnąć uwagę od wakacji, ale w przypadku Tirany odkryłam, że budżet naprawdę zmusił mnie do znalezienia lokalnych atrakcji poza utartymi szlakami turystycznymi, które faktycznie wzbogaciły moją podróż.

To i gospodarz restauracji miał rację! Moje położenie faktycznie zachęciło mnie do poznawania nowych ludzi i nawiązywania przyjaźni z innymi, których inaczej nigdy nie miałbym okazji poznać.

Później w tym roku zamierzam podjąć się kolejnego wyzwania budżetowego w Korei. Nie jest to znane najtańsze miejsce, ale nie mogę się doczekać, aby odkryć, co mogę dostać za swoje pieniądze.

Choć trudno będzie znaleźć lepszą cenę za lunch 43 pensy!

Artykuł ten został pierwotnie opublikowany 10 sierpnia 2024 r.

Masz historię, którą chciałbyś się podzielić? Skontaktuj się z nami, wysyłając e-mail jess.austin@metro.co.uk.

Podziel się swoimi opiniami w komentarzach poniżej.

WIĘCEJ : Traciliśmy 26 000 funtów rocznie na rzecz złodziei sklepowych, dopóki nie wprowadziliśmy jednej zmiany

WIĘCEJ : Myślałam, że mój partner zamówił Ubera, żeby wrócić do mnie, ale wsiadłam do samochodu

WIĘCEJ : 10 londyńskich okazji, których nie możesz przegapić – od oszczędności w kultowych restauracjach po 50% zniżki na legendarne przedstawienia teatralne