Home Styl życia Ricoh wraca do kamer filmowych za pomocą półklatkowego aparatu 35 mm Pentax...

Ricoh wraca do kamer filmowych za pomocą półklatkowego aparatu 35 mm Pentax 17 – CNET

8
0


Jak kasety mi płyty winylowe (a nawet głupie telefony), fotografia filmowa przeżywa renesans. Jednak zdobycie nowego gramofonu lub odtwarzacza kasetowego jest łatwiejsze niż nowego aparatu na kliszę 35 mm, chyba że chcesz zabawkowy aparat lub jeden Dalmierz Leica za 5600 dolarów. Ostatnio fotografowałem nowym Pentaxem 17 z wypełnieniami, które wymagają doskonałego połączenia obsługi ręcznej i wydajności strzelania w kompaktowej obudowie.

Chociaż znalezienie używanego aparatu jest łatwe, pomysł na Pentaxa 17 za 500 dolarów jest zapewnienie początkującym filmowcom możliwości bez martwienia się o stan aparatu lub obiektywu. Funkcje aparatu są o krok powyżej 400 dolarów Lomo LC-szeroki i daleko poza nią Podstawowy Kodak Ektar H35 za 45 USD. Jest to aparat półklatkowy 35 mm, więc na każdą klatkę 35 mm otrzymujesz dwa zdjęcia o wymiarach 24 na 17 mm. Ceny filmów są dość wysokie, podobnie jak to się dzieje, więc uzyskanie 72 zdjęć z rolki po 36 z pewnością pomaga. Ponadto ramki pionowe bardziej pasują do fotografii wykonanej telefonem.

Pentax 17 to aparat półklatkowy, więc na każdą klatkę filmu 35 mm dostajesz dwa zdjęcia.

Pentaxa

Pentax 17 wykorzystuje wizjer Albada z jasną ramką i ramkami kompozycji do zdjęć normalnych i zbliżeń. Wyposażony jest w obiektyw f3,5 37 mm (odpowiednik formatu 35 mm) oparty na optyce Pentaxa Espio Mini, który został przeprojektowany dla formatu półklatkowego. W rzeczywistości kilka cech konstrukcyjnych zostało zapożyczonych z poprzednich aparatów Pentax, w tym ręczne przesuwanie kliszy i dźwignia spustu migawki, zespół ręcznego zwijania kliszy i wbudowana lampa błyskowa.

W aparacie zastosowano system ogniskowania strefowego od 0,8 stopy do nieskończoności.

Josha Goldmana/CNET

Zamiast w pełni ręcznego lub automatycznego ustawiania ostrości, aparat wykorzystuje system ogniskowania strefowego z sześcioma strefami: 0,8, 1,7, 4, 5,6, 10 stóp i nieskończoność (0,25, 0,5, 1,2, 1,7, 3 metry i nieskończoność). Wystarczy obrócić pokrętło wokół obiektywu w stronę piktogramu przedstawiającego to, co fotografujesz, i gotowe. Jeśli nie pamiętasz odległości od obiektu dla każdej strefy, są one zaznaczone pod obiektywem i możesz obejrzeć piktogram przez wizjer, aby dokładnie sprawdzić ustawienie.

Odległości stref ogniskowych są podane poniżej obiektywu.

Josha Goldmana/CNET

Czasy otwarcia migawki wahają się od 1/350 do 4 sekund. Dostępna jest także opcja ustawienia Bulb i opcjonalny przełącznik na kablu sprzedawany osobno, dzięki czemu nie potrząśniesz aparatem, gdy trzymasz otwartą migawkę. Istnieją dwa zestawy trybów fotografowania – z lampą błyskową i bez – a pomiędzy nimi na pokrętle znajduje się tryb pełnej automatyki, który wykorzystuje wbudowany pomiar do wyzwalania lampy błyskowej.

Oprócz pełnej automatyki dostępny jest program standardowy, wolna migawka i bokeh (priorytet maksymalnej przysłony) bez lampy błyskowej. W przypadku lampy błyskowej dostępny jest program (synchronizacja światła dziennego) i program wolnej prędkości. Po przeciwnej stronie wizjera niż pokrętło trybu znajduje się także pokrętło kompensacji ekspozycji ±2EV.

Pokrętło trybów jest podzielone na tryby z lampą błyskową i bez lampy błyskowej, pomiędzy którymi znajduje się tryb pełnej automatyki.

Josha Goldmana/CNET

Ręczne sterowanie — od ładowania kliszy po przesuwanie klatek — zapewnia wygodę, której brakuje prostym aparatom typu „wyceluj i zrób zdjęcie”, takim jak wspomniany wcześniej Kodak. Zdecydowanie brakuje go w fotografowaniu telefonem. Korpus jest stosunkowo lekki, waży 10,2 uncji (290 gramów) i choć nie jest cienki (częściowo dzięki odpowiedniemu uchwytowi, w którym mieści się pojedyncza bateria litowa CR2), trzymanie go w plecaku lub kieszeni kurtki nie zaszkodzi . to jest problem. Pentax 17 jest w większości wykonany z plastiku, ale góra i dół są wykonane ze stopu magnezu, co nadaje mu ładniejszy wygląd. Szkoda, że ​​do pokręteł, dźwigni przesuwu filmu i spustu migawki nie zastosowano metalu, ale zrównoważenie kosztów (i masy, jeśli o to chodzi) nie może być łatwe.

Pentax zawierał uchwyt na banknoty z tyłu, który przytrzymywał klapkę na końcu opakowania foliowego.

Josha Goldmana/CNET

Aparat obsługuje dziewięć czułości ISO: 50, 100, 125, 160, 200, 400, 800, 1600 i 3200. Ręczna nawijarka na górze otwiera tył, umożliwiając szybkie załadowanie roli. Po około czterech lub pięciu obrotach dźwigni przesuwu jesteś gotowy do rozpoczęcia strzelania. Uchwyt na notatki na tylnej okładce umożliwia zdjęcie klapki opakowania filmu, dzięki czemu wiesz, jaki film kręcisz.

Nie robiłem filmów od około dziesięciu lat, z wyjątkiem natychmiastowy aparat. Jestem podekscytowany możliwością zobaczenia wyników rzutu, który wykonałem Pentaxem 17. (No cóż, z wyjątkiem kilku pierwszych zdjęć, podczas których zapomniałem zdjąć osłonę obiektywu; po prawej stronie wizjera znajduje się lampka ostrzegawcza, która pomaga uniknąć to też.) Również. Pomimo niedoskonałości płyt i kaset, zdjęcia filmowe wyglądają bardziej realistycznie niż zdjęcia cyfrowe. Trzymanie wykonanego odcisku bez możliwości magicznego usunięcia wad jest czymś wyjątkowym. I chociaż aparat, klisza i obróbka nie są tanie, filmowanie może zmienić sposób, w jaki myślisz o fotografii oraz sposób uwieczniania przyjaciół, rodziny i przeżyć.