Home Świat 70% następuje na etapie płatności

70% następuje na etapie płatności

6
0


Metoda płatności Fintech Nuvei publikuje badanie ujawniające pięć głównych trendów w płatnościach online. Według badań 70% porzuceń wirtualnych zakupów ma miejsce już po rozpoczęciu przez klienta przepływu płatności

Badanie przeprowadzone przez Nuvei, kanadyjską firmę fintech zajmującą się metodami płatności, wskazuje, że optymalizacja systemów w celu zapobiegania trudnościom w transakcjach prowadzących do rezygnacji z zakupu online nawet po wejściu w przepływ płatności oraz dostosowywanie ich w celu ograniczenia występowania fałszywych odmów płatności to dwie kwestie: z głównych trendów na rynku metod płatności.




Foto: Freepik/DINO

W raporcie wskazano także trzy inne trendy, które powinny monitorować firmy z branży e-commerce, które chcą usprawnić swój biznes w zakresie płatności, budowania lojalności klientów i redukcji kosztów przy możliwych do uniknięcia stratach.

Pięć trendów w metodach płatności

Dokonując zakupów online, konsumenci zwracają uwagę na cenę i praktyczność, ale chcą także, aby płatność była łatwa i wydajna. Warto na to zwrócić uwagę, ponieważ badanie wykazało, że 70% anulowań zakupów online ma miejsce już po wejściu klienta w proces płatności. Oznacza to, że jeśli konsument nie dokona zakupu z powodu tego rodzaju problemów, firma utraciła wszelkie wysiłki mające na celu przyciągnięcie i utrzymanie tego klienta.

Na szczęście problem ten można pokonać optymalizacja systemu płatnościWedług badania Nuvei tendencja ta pozwala odzyskać 260 miliardów dolarów sprzedaży utraconej każdego roku w wyniku tego typu wąskiego gardła.

Optymalizacja pozwala również uniknąć tzw. fałszywych odrzuceń, które mają miejsce, gdy operator karty nieprawidłowo cofnie autoryzację płatności. Straty związane z tego typu problemami wynoszą łącznie 443 miliardy dolarów. Nuvei, specjalistka w optymalizacji systemów płatności, zaleca stronom współpracę w celu identyfikacji przyczyn niepowodzeń płatności i dostarczania danych w czasie rzeczywistym w celu zwiększenia współczynników autoryzacji.

Innym istotnym trendem jest inwestowanie w dogłębną wiedzę nt preferencje dotyczące płatności lokalizacje — innymi słowy, zaleca się, aby firmy płatnicze szczegółowo znały cechy preferowane przez konsumentów w każdym kraju, ponieważ może to znacząco wpłynąć na współczynniki konwersji. Po zidentyfikowaniu tych preferencji systemy należy dostosować lokalnie, aby oferować opcję najlepiej odpowiadającą konkretnym odbiorcom. Należą do nich „kup teraz i zapłać później” (BNPL), natychmiastowe przelewy bankowe (takie jak brazylijski pix) i bony zakupowe.

Jak wynika z badań, nie da się też nie monitorować ewolucji zakupy dokonywane za pomocą urządzeń mobilnychco w ubiegłym roku stanowiło już 60% światowego handlu elektronicznego, czyli 2,2 biliona dolarów. Zakupy na tych urządzeniach to jeden z filarów wielokanałowego handlu detalicznego, doceniany przez konsumentów zainteresowanych komfortem zakupów, połączonym z cyfrowymi portfelami i aplikacjami płatniczymi. Istotne jest, aby Twój system płatności mobilnych był zoptymalizowany i oferował takie funkcje, jak realizacja transakcji jednym kliknięciem, integracja z portfelem i spersonalizowane rekomendacje.

W badaniu Nuvei zidentyfikowano również tendencję w zakresie metod płatności wydawanie białych kart identyfikacyjnych: oczekuje się, że rynek ten wzrośnie z 500 mln USD w 2023 r. do 1,3 mld USD w 2027 r. Biała etykieta buduje lojalność klientów i zachęca do większych wydatków, oferując elastyczne opcje płatności. Zastąpienie płatności przykładowo wyciągami bankowymi wirtualnymi kartami wydawanymi na miejscu pozwala firmom z branży e-commerce poprawić przepływ środków pieniężnych, wykorzystując przychody ze sprzedaży do płacenia dostawcom lub pracownikom.

Wreszcie trendem w handlu elektronicznym jest postęp z płatności między kontami (A2A)przy szacowanym wzroście na poziomie 13% do 2026 r., kiedy to powinien osiągnąć poziom 850 miliardów dolarów na całym świecie. Jest to ogromna szansa dla rynków, głównie ze względu na dużą akceptację tego rodzaju sposobu płatności. Przykładem jest pix w Brazylii, ale systemy A2A z sukcesem sprawdzają się już w takich krajach jak Holandia, Polska, Indie, Malezja czy Tajlandia, gdzie są także główną formą płatności wirtualnych. Nawet w Stanach Zjednoczonych, kraju, w którym adopcja jest wolniejsza, prognozuje się, że A2A odnotuje gwałtowny wzrost, głównie wraz z uruchomieniem systemu natychmiastowych przelewów FedNow i nowym prawem dotyczącym konkurencji w zakresie kart kredytowych.

Aby uzyskać więcej informacji na temat badania, wystarczy wejść na stronę:

https://info.nuvei.com/hubfs/White_papers_and_reports/eCommerce_Payment_Trends_2024 PTBR.pdf

Strona internetowa: https://www.nuvei.com/



Source link