Home Świat Coca Cola obiecuje zainwestować 1 miliard dolarów w Nigerii w ciągu pięciu...

Coca Cola obiecuje zainwestować 1 miliard dolarów w Nigerii w ciągu pięciu lat

10
0


Coca-Cola Hellenic Bottling Company ujawniła plany zainwestowania 1 miliarda dolarów w Nigerii w celu rozszerzenia swojej działalności w ciągu ponad pięciu lat.

Prezes zarządu spółki, pan Zoran Bogdanovic, ujawnił tę informację podczas wizyty u prezydenta Tinubu, gdzie podkreślił długoterminowe zaangażowanie spółki w Nigerii.

W oświadczeniu podpisanym przez specjalnego doradcę prezydenta ds. informacji i strategii, Bayo Onanuga, Coca-Cola stwierdziła, że ​​generuje około 300 miliardów N przychodów rocznie w Nigerii i zwraca rządowi 90 miliardów N.

Ponadto firma zauważyła, że ​​od 2013 r. wydała około 1,5 mld dolarów na rozbudowę mocy produkcyjnych, dystrybucję dostaw i logistykę w swojej działalności w Nigerii.

Według pana Zorana Bogdanovicia, „To zapewnienie daje nam pewność kontynuowania naszych inwestycji. Od 2013 r. zainwestowaliśmy 1,5 mld USD w Nigerii w rozbudowę zdolności produkcyjnych, transformację naszych możliwości infrastruktury łańcucha dostaw, szkolenia i rozwój”.

„Z wielką przyjemnością ogłaszam, że dzięki przewidywalnemu i sprzyjającemu środowisku planujemy zainwestować dodatkowy 1 miliard dolarów w ciągu najbliższych pięciu lat. Wierzymy, że potencjał Nigerii jest ogromny i zobowiązujemy się do współpracy z rządem w celu realizacji tego potencjału”.

Prezydent Tinubu pochwalił Coca-Colę za długotrwałą współpracę z Nigerią i stworzenie ponad 3000 miejsc pracy w dziewięciu zakładach produkcyjnych firmy.

Zwracając się do delegacji, podkreślił, że partnerstwa sektora prywatnego, które napędzają trwałe inwestycje, są kluczowe dla kompleksowych reform jego administracji mających na celu poprawę środowiska biznesowego. Zapewnił również, że rząd będzie kontynuował współpracę z Coca-Colą w celu zwiększenia inwestycji i rozwiązania problemów środowiskowych, w tym zmian klimatycznych.

Ostatni spór Coca-Coli z FCCPC

Inwestycja firmy będzie stanowić wzmocnienie zaufania rządu federalnego w jego dążeniu do przyciągnięcia zagranicznych inwestorów pomimo znaczących wyjść w ciągu ostatnich kilku lat. Jednak Federal Competition and Consumer Protection Commission (FCCPC) wcześniej w tym roku oskarżyła Coca-Colę o wprowadzające w błąd opisy handlowe i nieuczciwe taktyki marketingowe.

  • FCCPC stwierdziła, że ​​Coca-Cola Nigeria Ltd. i NBC wprowadziły opinię publiczną w błąd, twierdząc, że wariant „Original Taste, Less Sugar” ma taką samą formułę jak wariant „Original Taste”.
  • Komisja zauważyła ponadto, że kwestia nadużycia pozycji dominującej, wraz z odpowiednimi karami na mocy FCCPA i rozporządzenia w sprawie kar administracyjnych z 2020 r. (APR), została zarezerwowana do rozstrzygnięcia w ramach przyszłych działań regulacyjnych, a kary zostaną nałożone w odpowiednim czasie.



Source link