Execs obwiniał spadek sprzedaży stresem finansowym wśród mniej zamożnych klientów
Recenzje i rekomendacje są bezstronne, a produkty wybierane są niezależnie. Postmedia może otrzymać prowizję partnerską od zakupów dokonanych za pośrednictwem linków na tej stronie.
Treść artykułu
Nielimitowane paluszki chlebowe? Raczej nieograniczone podwyżki cen.
Reklama 2
Treść artykułu
Popularna amerykańska sieć restauracji Olive Garden poinformowała, że planuje dalsze podwyżki cen menu. Zamierzenia te stały się jasne, gdy kadra kierownicza najwyższego szczebla przyznała, że sprzedaż w ostatnim kwartale spadła w związku z mniejszą liczbą wizyt klientów obawiających się inflacji.
Sprzedaż w tym samym sklepie w Olive Garden – lub sprzedaż w lokalizacjach otwartych co najmniej od roku, co jest ściśle monitorowanym wskaźnikiem branżowym – spadła o 1,5% w kwartale zakończonym 26 maja br. Poczta nowojorska zgłoszone. Zdaniem Darden, spółki-matki sieci, nie spełniło to oczekiwań Wall Street dotyczących sprzedaży mieszkań.
W zeszłym tygodniu podczas rozmowy telefonicznej z analitykami dotyczącej wyników dyrektorzy Darden obwiniali spadek sprzedaży stresem finansowym wśród mniej zamożnych klientów, którzy w dalszym ciągu zmagają się z inflacją cen żywności.
„Konsumenci są generalnie zaniepokojeni inflacją, a coraz bardziej martwią się rynkiem pracy” – powiedział podczas rozmowy dyrektor naczelny Rick Cardenas. Post.
Treść artykułu
Reklama 3
Treść artykułu
Według dyrektora finansowego Raja Vennama „spadek dotyczy głównie dochodów gospodarstw domowych poniżej średniej” i dodał: „Pozostałe grupy naszych klientów (klientów) utrzymują się na stabilnym poziomie lub rosną”.
Nie powstrzymuje to jednak Darden z siedzibą w Orlando od podwyżki cen w tym roku. Cardenas stwierdziła, że firma nie lubi oferować rabatów na żywność, aby przyciągnąć klientów.
Darden, który obsługuje także sieci steakhouse LongHorn, Ruth’s Chris i Capitol Grille, twierdzi, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy podniesie ceny w całej firmie średnio o 2–3%.
Pod koniec ubiegłego roku ceny menu w Olive Garden wzrosły o 1%.
Jak twierdzą dyrektorzy, nie podając szczegółów, w tym miesiącu wzrosną one ponownie.
„Nie będziemy robić niczego, by kupić wyprzedaż, nawet przy rosnących rabatach stosowanych przez naszych konkurentów” – stwierdziła Cardenas. „Koncentrujemy się na rentownym wzroście sprzedaży”.
Reklama 4
Treść artykułu
Darden szacuje, że wzrost sprzedaży w tych samych sklepach w roku finansowym 2025 wzrośnie o 1–2%, a ruch klientów wzrośnie w tym roku wraz ze spadkiem inflacji.
„W zeszłym roku mieliśmy trochę za wysoką marżę zysku” – powiedział Vennam. „Był wiodący w branży i rozmawialiśmy o obniżeniu cen” w tym roku.
Polecane przez redakcję
To drugi kwartał z rzędu, w którym sprzedaż w tym samym sklepie w Olive Garden spadła. W poprzednim kwartale odnotowano spadek o 1,8%.
Inne duże sieci restauracji, w tym Applebee’s, Cracker Barrel i McDonald’s, przypisują spowolnienie sprzedaży konsumentom o niższych dochodach, którzy wydają mniej w restauracjach.
Darden powiedział, że LongHorn Steakhouse wyprzedzi Olive Garden jako sieć o najlepszych wynikach w portfolio firmy.
Przyjazny dla budżetu kotlet house był jedyną marką, która odnotowała wzrost sprzedaży, odnotowując w tym kwartale 4% wzrost sprzedaży w sklepie w tym samym kwartale.
POLECANE WIDEO
Treść artykułu