Home Świat Producenci wina we Włoszech stawiają na informacyjne etykiety

Producenci wina we Włoszech stawiają na informacyjne etykiety

11
0


Działanie ma na celu wzmocnienie podregionów pochodzenia

Producenci włoskich win z oznaczeniem pochodzenia DOC i DOCG coraz częściej inwestują w informacyjne etykiety, aby podkreślić różne cechy obszarów pochodzenia.

„Mega”, czyli dodatkowe oznaczenia geograficzne, są przewidziane we włoskim ustawodawstwie dotyczącym win DOC (o kontrolowanej nazwie pochodzenia) i DOCG (o kontrolowanej i gwarantowanej nazwie pochodzenia) jako możliwość wskazania bardziej ograniczonych obszarów w obrębie danej miejscowości.

Aby przyciągnąć konsumentów, niektórzy producenci oferują wycieczki po swoich lokalizacjach geograficznych, jak na przykład wino „Soave” z Werony w Veneto. Tymczasem inni prezentują swoje produkty na wydarzeniach, takich jak to, które odbędzie się w październiku w Bolzano, Trentino-Alto Adige, podczas „Alto Adige Wine Consortium”, które zaprezentuje „Icon Wines”, prawdziwe arcydzieła z sześciu podstref górskich.

Wino Nobile di Montepulciano „Pieve” oznacza nową typologię pierwszego włoskiego DOCG. Będzie dostępne na rynku od 1 stycznia z rocznikiem 2021.

Historyczne badanie geologii i geografii terytorium Poliziano w Toskanii doprowadziło do zidentyfikowania 12 obszarów, które będą miały prefiks „Pieve” na etykiecie. Ten nowy typ debiutuje w pierwszym zbiorze, który będzie miał około 300 tysięcy butelek, podczas gdy w przypadku zbiorów w 2022 r. w piwnicy znajduje się już ponad 700 tysięcy butelek, co stanowi około 10% całkowitej produkcji wina Nobile di Montepulciano.

„Są to wina, które chcemy przenieść na przyszłość, ale fakt, że wprowadzamy je na rynek po 36 miesiącach dojrzewania oznacza również, że dajemy konsumentowi butelkę gotową do delektowania się nią od razu” – podkreśla Luca Tiberini, wiceprezes Consorzio Vino Nobile di Montepulciano.

.



Source link