Kanadyjska Rada ds. Stosunków Przemysłowych (CIRB) uznała, że związek zawodowy reprezentujący pracowników portowych, który groził strajkiem, naruszył Kanadyjski Kodeks Pracy.
Zarząd stwierdził, że lokalny oddział 514 ILWU nie prowadził negocjacji w dobrej wierze, przeprowadzając głosowanie nad strajkiem.
„CIRB stwierdziło, że związek zawodowy nie prowadził negocjacji w dobrej wierze, przeprowadzając głosowanie w sprawie strajku wśród pracowników tylko jednego pracodawcy (zrzeszonego w BC Maritime Employers Association) i wydając zawiadomienie o strajku na podstawie tego głosowania” – podało BC Maritime Employers Association w oświadczeniu.
Najświeższe wiadomości z Kanady i świata dostarczane natychmiast do Twojej skrzynki odbiorczej.
„W związku z tym CIRB nakazał związkowi cofnięcie zawiadomienia o strajku z 5 lipca 2024 r. i powiadomienie członków o jego cofnięciu”.
W wyniku decyzji CIRB, BC Maritime Employers Association (BCMEA) odwołało branżowe ogłoszenie o zamknięciu, które skutkowałoby zamknięciem portów wzdłuż zachodniego wybrzeża Kolumbii Brytyjskiej.
„BCMEA jest rozczarowana, że środki te okazały się konieczne, aby zapewnić stabilność portów na zachodnim wybrzeżu Kanady, lecz jest zadowolona z wyniku decyzji Zarządu” – głosi oświadczenie.
Kolejne rozprawy zaplanowano na 6, 7, 8 i 9 sierpnia.
Regularny przewóz towarów i pasażerów w portach Kolumbii Brytyjskiej odbywa się bez zakłóceń.
Międzynarodowy Związek Zawodowy Magazynierów i Dokerów poinformował w oświadczeniu z ubiegłego miesiąca, że 99 procent z prawie 600 dokerów, którzy głosowali, było przeciwnych „ostatecznej ofercie” złożonej przez związek pracodawców.
Prezes oddziału Local 514 Frank Morena powiedział wówczas, że DP World Canada poinformowało ich w grudniu, że jednostronnie wprowadzi pewien stopień automatyzacji na swojej stacji intermodalnej w porcie Centrem w Vancouver.
Związek zawodowy poinformował, że pozostały również inne nierozwiązane kwestie, takie jak poprawa świadczeń emerytalnych i niektórych dotacji.
Więcej w przyszłości…