Home Świat Spółka macierzysta Saks Fifth Avenue kupi rywala Neiman Marcus

Spółka macierzysta Saks Fifth Avenue kupi rywala Neiman Marcus

13
0


Treść artykułu

NOWY JORK — Spółka dominująca Saks Fifth Avenue podpisała umowę na zakup ekskluzywnego rywala Neiman Marcus za kwotę 2,65 miliarda dolarów.

Reklama 2

Treść artykułu

Nowy podmiot będzie się nazywał Saks Global i obejmie marki Saks Fifth Avenue i Saks OFF 5TH, Neiman Marcus i Bergdorf Goodman, a także aktywa nieruchomości Neiman Marcus Group i HBC, spółki holdingowej, która kupiła Saks w 2013 r.

O zawarciu umowy ogłoszono w czwartek, po miesiącach plotek, że sieci domów towarowych negocjują umowę.

W środę dziennik „Wall Street Journal” po raz pierwszy poinformował o zbliżającej się transakcji.

Zarówno Saks, jak i Neiman Marcus zmagają się z problemami, ponieważ klienci wycofują się z zakupów dóbr luksusowych i przenoszą swoje wydatki na doświadczenia, takie jak podróże i ekskluzywne restauracje. Dwóch kultowych dostawców dóbr luksusowych zmaga się również z zaostrzoną konkurencją ze strony marek luksusowych, które coraz częściej otwierają własne sklepy. Umowa pomoże obniżyć koszty operacyjne i zapewni większą siłę negocjacyjną w kontaktach z dostawcami.

Treść artykułu

Reklama 3

Treść artykułu

Saks Fifth Avenue obecnie prowadzi 39 sklepów w USA, w tym flagowy sklep na Manhattanie. Na początku 2021 r. Saks wydzielił swoją stronę internetową do osobnej firmy, mając nadzieję na rozszerzenie tej działalności w czasie, gdy więcej osób robiło zakupy online.

Neiman Marcus złożył wniosek o ochronę przed bankructwem w maju 2020 r. w pierwszych miesiącach pandemii koronawirusa, ale pojawił się we wrześniu tego samego roku. Podobnie jak wiele innych firm, prywatna sieć domów towarowych została zmuszona do tymczasowego zamknięcia swoich sklepów na kilka miesięcy.

Tymczasem inne domy towarowe zmagają się z presją dalszego zwiększania sprzedaży.

Storied Lord & Taylor ogłosiło pod koniec sierpnia 2020 r., że zamknie wszystkie swoje sklepy po złożeniu wniosku o upadłość na początku tego miesiąca. Działa online. Macy’s ogłosiło w lutym tego roku, że zamknie 150 nieproduktywnych sklepów o tej samej nazwie w ciągu najbliższych trzech lat, w tym 50 do końca roku.

Reklama 4

Treść artykułu

Konsumenci okazali się odporni i chętni do zakupów nawet po inflacji, choć ich zachowania uległy zmianie – niektórzy Amerykanie przerzucili się na tańsze towary.

Umowa między dwoma sprzedawcami detalicznymi dóbr luksusowych nie rozwiązuje wszystkich problemów, zwłaszcza gdy zamożni klienci chcą kupować dobra luksusowe online lub w sklepach marek luksusowych – powiedział Saunders.

„Jako większy podmiot, siła negocjacyjna będzie nieco lepsza w przypadku marek, ale nawet połączony łańcuch nie dorównałby potędze i sile globalnych konglomeratów luksusowych, które nadal trzymałyby większość kart” — powiedział Saunders. „W związku z tym istnieje ryzyko, że umowa może skończyć się stworzeniem jeszcze większego bólu głowy dla Saks”.

Treść artykułu



Source link