Home Świat Sprawa śmierci Robbiego Awada na Hamilton Island: Bombowy wyrok wydany przez Sąd...

Sprawa śmierci Robbiego Awada na Hamilton Island: Bombowy wyrok wydany przez Sąd Rejonowy w Proserpine

17
0


Mąż będący w podróży poślubnej został uniewinniony od zarzutu nieostrożnej jazdy po tym, jak jego żona Marina zginęła, gdy ich wózek golfowy wywrócił się na wyspie Hamilton.

32-letni Robbie Awad siedział stoicko z rękami złożonymi na kolanach w piątkowe popołudnie, podczas gdy sędzia Sądu Koronnego w Proserpine Karrie O’Callaghan orzekła, że ​​jego śmiertelny nawrót z 20 czerwca 2022 r. nie przekraczał tego, co zrobiłby rozsądny kierowca w danych okolicznościach.

Matka, brat i przyjaciele pana Awada odetchnęli z ulgą, gdy ogłoszono werdykt.

Pan Awad przyznał policji Queensland, że ani on, ani jego żona nie mieli zapiętych pasów bezpieczeństwa w chwili wypadku.

Przyznał się także, że podczas podróży korzystał z telefonu komórkowego, mimo że w chwili śmiertelnego wypadku miał go bezpiecznie w kieszeni.

Pan Awad martwił się, że w jego wózku rozładowuje się akumulator, ponieważ zwalniał podczas wjeżdżania na wzgórze.

Próbował zawrócić pojazd, ale pojazd rozbił się, przewrócił i zginęła jego narzeczona, Marina Hanna, znana również jako Marina Morgan.

Istotą sprawy przeciwko panu Awadowi był spór o to, czy pan Awad mógł w racjonalny sposób zawrócić swój wózek golfowy – standardowy środek transportu na wyspie turystycznej – w bezpieczniejszy sposób.

Prokuratorzy twierdzili, że tak, natomiast obrona była przeciwna.

Robbie Awad przybył do sądu w piątkowy poranek z prawnikiem Bryanem Wrenchem

Sędzia O’Callaghan ostatecznie przyjął zeznania biegłego medycyny sądowej występującego w imieniu obrony, który stwierdził, że prawdopodobną przyczyną wypadku było nachylenie terenu w miejscu wypadku, jego ciężar oraz nieostrożne obchodzenie się z wózkiem golfowym.

Stwierdziła, że ​​fakt, iż ani mąż, ani żona nie zapięli pasów bezpieczeństwa, miał minimalny wpływ na wynik zdarzenia.

Zarówno oskarżenie, jak i obrona powoływały się na opinie biegłych medycyny sądowej, których opinie na temat przyczyn śmiertelnego incydentu były rozbieżne (jak pokazano na powyższym wykresie).

Sąd zapoznał się także z nagraniem z kamery umieszczonej na ciele policjanta, na którym widać niedowierzającego pana Awada, który załamuje się i pyta policję: „jakie są szanse?”, że doszło do takiego wypadku.

Świadek oskarżenia, starszy policjant Gemma Williamson, zeznała przed sądem, że przyczyną wypadku było kilka czynników, w tym teren i fakt, że żadne z nowożeńców nie miało zapiętych pasów bezpieczeństwa w chwili wypadku.

Jednak w piątek obrona powołała na stanowisko kolejnego biegłego medycyny sądowej, byłego głównego inżyniera ruchu drogowego NRMA Granta Johnsona.

Johnson powiedział sądowi, że decyzja pary nowożeńców o niezapięciu pasów bezpieczeństwa miała „nieznaczne znaczenie” dla śmiertelnych skutków wypadku.

Johnson odwiedził wyspę Hamilton w marcu 2023 r. i za pomocą aplikacji stworzył trójwymiarowy model miejsca katastrofy, aby ocenić rzeźbę terenu, a następnie za pomocą oprogramowania wirtualnego zrekonstruował wypadek wózka golfowego.

Johnson powiedział sądowi, że nie krytykował decyzji Awada o wykonaniu nielegalnego nawrotu, biorąc pod uwagę zeznania kierowcy, który w chwili zdarzenia zmagał się z problemami z akumulatorem i doświadczył nieoczekiwanego przyspieszenia.

Stwierdził, że brak pasów bezpieczeństwa mógł mieć jedynie „nieznaczne znaczenie” dla ryzyka wywrócenia się wózka.

Awad jest na zdjęciu ze swoją żoną Mariną w dniu ich ślubu. Kilka tygodni później zmarła w czasie ich miesiąca miodowego na wyspie Hamilton

Awad jest na zdjęciu ze swoją żoną Mariną w dniu ich ślubu. Kilka tygodni później zmarła w czasie ich miesiąca miodowego na wyspie Hamilton

Goście Wyspy Hamilton poruszają się po wyspie, korzystając z wózków golfowych.

Goście Wyspy Hamilton poruszają się po wyspie, korzystając z wózków golfowych.

„Zapięcie pasów bezpieczeństwa zatrzyma ruch do przodu, natomiast ruch boczny – nawet przy gwałtownym naciśnięciu (przyspieszenia) – będzie miał miejsce niezależnie od tego, czy pas bezpieczeństwa jest zapięty, czy nie, ze względu na brak zabezpieczenia bocznego” – powiedział.

Na podstawie wersji wydarzeń przedstawionej przez Awada nie sądził, że zachował się „nieodpowiedzialnie”.

„Zachowywał się rozsądnie, dopóki nie uderzyła fala, wykonałby zwrot bez żadnych przeszkód” – powiedział Johnson.

„Jednak później, według jego zeznań, został pasażerem walca z turbodoładowaniem”.

Sierżant Linden Pollard, prokurator policji, powiedział panu Johnsonowi, że aby wykonać prawidłowy nawrót, Awad będzie musiał zwolnić.

Nachylenie wzgórza byłoby nieco mniejsze, co czyniłoby je bezpieczniejszą opcją.

Johnson powiedział, że „potencjalnie” tak było, ale zauważył, że Awad powiedział, że wątpi w to. „Nie mogę wykluczyć opcji, która tam była”.

Sędzia O’Callaghan nałożył na pana Awada grzywnę w wysokości 3483 dolarów za to, że obaj pasażerowie wózków nie mieli zapiętych pasów bezpieczeństwa i korzystali z telefonu komórkowego podczas prowadzenia pojazdu.