Ministerstwo Transportu stanu Lagos uruchomiło program akredytacji parków międzystanowych i digitalizacji list pasażerów, którego celem jest poprawa bezpieczeństwa, niezawodności i wydajności podróży międzystanowych na terenie całego stanu.
W czwartek podczas konferencji prasowej w Lagos komisarz ds. transportu Oluwaseun Osiyemi określił tę inicjatywę jako ambitny wysiłek mający na celu ujednolicenie parków międzystanowych i modernizację systemu list pasażerów.
Powiedział: „To coś więcej niż tylko wysiłek modernizacyjny; jest to zobowiązanie do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu każdego podróżnika, który przemieszcza się do i z Lagos drogą lądową. Cel tej inicjatywy jest prosty: uczynić podróże międzystanowe bezpieczniejszymi, wydajniejszymi i bardziej niezawodnymi.”
„Obecnie nasz system manifestów pasażerskich działa w formie papierowej, co może prowadzić do nieefektywności i opóźnień w sytuacjach krytycznych. Przechodząc na platformę w pełni cyfrową, naszym celem jest bezpieczne przechwytywanie i przechowywanie informacji o pasażerach w czasie rzeczywistym, zapewniając natychmiastowy dostęp do dokładnych danych w przypadku jakichkolwiek incydentów.
„Równocześnie wdrażamy system akredytacji dla wszystkich parków międzystanowych, ustanawiając nowy standard jakości, bezpieczeństwa i usług dla wszystkich operatorów”
Jak działa proces
Osiyemi wyjaśnił, że pierwsza część projektu obejmowała akredytację wszystkich parków międzystanowych w całym stanie Lagos i stwierdziła, że parki spełniające minimalne standardy bezpieczeństwa i usług otrzymają oficjalny certyfikat ministerstwa.
Zauważył, że w tych certyfikowanych parkach będą widoczne widoczne oznakowania, gwarantujące pasażerom, że wejdą na pokład w obiekcie uznanym przez państwo i cieszącym się zaufaniem. W przypadku parków, które nie spełniają tych standardów, zwłaszcza nieuregulowanych przydrożnych parków „grzybkowych”, wymagane będą ulepszenia w ramach zbiorowych wysiłków na rzecz bezpieczniejszych i bardziej niezawodnych podróży międzystanowych dla mieszkańców Lagos.
Komisarz opisał dalej drugą część projektu, którego celem jest przekształcenie systemu manifestu pasażerskiego w cyfrową, scentralizowaną platformę. Wyjaśnił, że informacje o każdym pasażerze będą rejestrowane cyfrowo, co zapewni bezpieczne i dokładne dane, do których odpowiednie organy będą łatwo dostępne.
Według niego w Lagos istnieje obecnie 30 parków regulowanych, podczas gdy ponad 100 parków pozostaje nieuregulowanych i trwają wysiłki, aby włączyć je do systemu. Zauważył, że odbyły się i trwają spotkania zainteresowanych stron, a w Ojocie realizowany jest już program pilotażowy.
Podkreślił dalej, że projekt przyniesie korzyści pasażerom, operatorom parków i państwu. Pasażerowie cieszyliby się większym bezpieczeństwem, niezawodnością i wygodą, a akredytowani operatorzy parków zyskaliby znak jakości, który wzmocniłby ich reputację i przyciągnął więcej pasażerów.