Home Świat Z długu w wysokości 5 milionów R$ zrobili przychód w wysokości 70...

Z długu w wysokości 5 milionów R$ zrobili przychód w wysokości 70 milionów R$

8
0


Streszczenie
Grupa MTG Foods zmagała się z długami sięgającymi milionów dolarów, jednak stała się największym japońskim dostawcą żywności na południu Brazylii, oferującym sprzedaż z dostawą i na wynos.




Raphael Koyama z partnerkami Marią Clarą Rocha i Marią Fernandą Canizares

Zdjęcie: Ujawnienie

Grupa MTG Foods jest prawdziwym przykładem tego, że ścieżka biznesu nie jest liniowa. Zanim w czasie pandemii zadłużyła się w wysokości 5 milionów R$, restauracja Matsuri w Paranie była wybierana przez osiem lat (2012–2019) jako najbardziej zapamiętana w mieście Londrina przez nagrody Top Nikkey. Tytuły te nie zapobiegły burzliwej ścieżce, ale zagwarantowały kulturę jakości, która była decydująca w kolejnych latach.

Obecnie zarządzana przez Raphaela Koyamę oraz partnerki Marię Clarę Rochę i Marię Fernandę Canizares, sieć stała się największą w południowej Brazylii firmą oferującą dania kuchni japońskiej w dostawie i na wynos, z szacowanymi przychodami w wysokości 70 milionów R$ i trzema markami: Matsuri, Matsuri To Go i Mok The Poke.

„Zawsze wiedzieliśmy, dokąd chcemy zmierzać, ale z odpowiedzialnością i solidnością” – mówi Raphael Koyama, partner i dyrektor generalny Matsuri i Matsuri To Go.

Koyama ma historię pokonywania przeszkód u boku swojego ojca, Claudio Koyamy, i matki, Emiko Koyamy. W wieku 24 lat przedsiębiorca, który miał startup Ecofood, stworzony przez niego w celu zmniejszenia marnowania żywności w handlu detalicznym, opuścił firmę, aby zarządzać rodzinnym biznesem, który przechodził przez trudne czasy.

Zanim zainwestowali w model dostaw, zamknęli trzy dotychczas otwarte oddziały restauracji, sprzedali swoje mieszkanie, samochody, a nawet zaczęli produkować lunchboxy z brazylijskim jedzeniem, aby spłacić długi zaciągnięte w związku z pandemią.

Oczekując sprzedaży na poziomie 30 000 R$ w pierwszym miesiącu działalności dostawczej, w czerwcu 2020 r. Matsuri To Go osiągnęło 237 000 R$. Do końca tego samego roku przychód wyniósł 1,6 mln R$.

„W kolejnym roku otworzyliśmy placówki w Arapongas, Apucarana i pierwszą franczyzę w Iboporã, w stanie Paraná, osiągając przychód w wysokości prawie 6 milionów R$” – mówi dyrektor generalny.

Również w 2021 roku otwarto kuchnię centralną, która do dziś jest operacją odpowiedzialną za zaopatrzenie całej sieci i jest kierowana przez partnerkę Marię Fernandę Canizares. Wszystkie sosy sieci są tam produkowane, wszystkie są tworzone przez firmę. Według Raphaela, co miesiąc produkuje się około 60 000 butelek sosu sojowego, wytwarzanego według specjalnej i ściśle strzeżonej receptury.

Przedsiębiorczość kobiet

Narracja przedsiębiorczości kobiet zawsze stanowiła silny fundament dla MTG Foods Group. Manifest „Poddawanie się nie jest opcją” został ogłoszony przez Emiko Koyamę pośród długu w wysokości 5 milionów R$. Stworzenie i wejście Mok The Poke do Grupy było wyzwaniem dla partnerki Marii Clary Rocha, która stworzyła markę w trakcie swojej kariery korporacyjnej: w ciągu dnia pracowała jako inżynier budownictwa, a po pracy oddała się przedsiębiorczości. Operacja została utworzona w 2022 r. w oparciu o strategiczną wizję przedsiębiorcy, który przewidział rosnący rynek.

„Od harmonizacji danych wejściowych, przez wstępne testy, aż po branding, wszystko opracowaliśmy od podstaw, wychodząc z założenia, że ​​konsumenci chcieliby mieć swobodę wyboru składników, a zapotrzebowanie na zdrową i lekką żywność będzie coraz większe” – mówi dyrektor generalny firmy.

Z 20 000 R$ przychodów w pierwszym miesiącu działalności w 2022 r. Mok The Poke osiągnął 6 mln R$ w pierwszej połowie 2024 r., co stanowi 23% działalności MTG Foods Group. Obecnie Maria Clara zrezygnowała z inżynierii lądowej i oprócz Mok The Poke jest odpowiedzialna za interfejs z ponad 2000 klientów, których operacje łącznie obsługują dziennie, wdrażanie nowych sklepów Grupy, strukturyzacja danych i marketing.

Czy pamiętasz fizyczne funkcjonowanie restauracji Matsuri od samego początku? Została ponownie otwarta pod koniec 2023 roku, na powierzchni 700 m2, z pojemnością dla 160 osób i 40 bezpośrednich pracowników, w mieście Londrina, Paraná. Zainwestowano 2 miliony R$, aby uruchomić jednostkę. Oczekiwany przychód na 2024 rok wynosi 11 milionów R$. Według Raphaela, oczekuje się otwarcia innych jednostek.

„Wciąż zastanawiamy się nad lokalizacją, ale spodziewamy się, że będzie więcej restauracji w tym formacie” – twierdzi CEO. Spośród 50 lokali 24 są własnością franczyzobiorców i wyjaśnia strategię. „Jedną z różnic w naszej sieci jest to, że bardzo ściśle współpracujemy z naszymi franczyzobiorcami. Nie ma sensu sprzedawać tylko operacji. Musimy również mieć własne i żyć z nimi codziennym życiem rynku” – dodaje.

Sieć niedawno weszła do Santa Catarina ze swoją pierwszą działalnością w Blumenau i w Mato Grosso w Sinop. „Odczuwamy potrzeby naszych klientów na pierwszej linii i pracujemy za kulisami, aby zapewnić ich spełnienie. Jesteśmy już największą firmą na Południu i celujemy w Brazylię”, podsumowuje Maria Clara Rocha.

Praca domowa

inspiruje transformację w świecie pracy, biznesu i społeczeństwa. Został stworzony przez Compasso, agencję treści i połączeń.



Source link