Home Świat Zielona polityk Samantha Ratnam toczy wojnę z Utes w amerykańskim stylu

Zielona polityk Samantha Ratnam toczy wojnę z Utes w amerykańskim stylu

15
0


Lider Zielonych przypuścił nadzwyczajny atak na samochody w amerykańskim stylu, twierdząc, że „truckzille” są za duże i niebezpieczne dla australijskich dróg.

Samantha Ratnam, przywódczyni Wiktoriańskich Zielonych, twierdzi, że australijskie autostrady nie zostały zaprojektowane tak, aby pomieścić monster trucki, i twierdzi, że właściciele powinni być zmuszani do płacenia za nie wyższych opłat rejestracyjnych i parkingowych.

„Nie można zaprzeczyć, że pojazdy ponadgabarytowe są niebezpieczne. Mają martwe pola w promieniu do czterech metrów przed pojazdem” – powiedział Ratnam.

„I to nie przypadek, że ryzyko śmierci dziecka w przypadku uderzenia przez większy pojazd użytkowy jest osiem razy większe niż przez lżejszy samochód.

„Nie wspominając o zaskakującej ilości zanieczyszczeń powodowanych przez te bestie”.

Pani Ratnam (w środku) wezwała do podwyższenia opłat rejestracyjnych i parkingowych dla właścicieli gigantycznych „monster trucków”, mając nadzieję, że odwiedzie to ludzi od zakupu takich pojazdów.

Pickupy w stylu amerykańskim (takie jak prywatnie importowany Ford F-350 na zdjęciu powyżej) zyskują na popularności w całej Australii

Pickupy w stylu amerykańskim (takie jak prywatnie importowany Ford F-350 na zdjęciu powyżej) zyskują coraz większą popularność w Australii

W ostatnich latach popularność tak zwanych „czołgów Yankee” gwałtownie wzrosła w całej Australii, a w 2023 r. Ford Ranger był najlepiej sprzedającym się pojazdem w tym kraju.

Pani Ratnam twierdzi, że ze względu na ich rozmiar – w niektórych przypadkach sześć metrów długości – i wpływ na środowisko właściciele powinni być zmuszeni do poniesienia wyższych opłat rejestracyjnych.

„Duże pojazdy odgrywają ważną rolę na obszarach regionalnych, ale te luksusowe pojazdy – które często kosztują ponad 100 000 dolarów – charakteryzują się znacznie wyższą emisją spalin i są bardziej niebezpieczne dla pieszych i rowerzystów niż standardowe samochody osobowe”. – napisała na Instagramie.

„Jeśli chcemy zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych z naszego transportu i liczbę ofiar śmiertelnych na drogach, musimy widzieć mniej tych potwornych samochodów na naszych ulicach”.

Ankieta

Czy uważasz, że właściciele pojazdów w stylu amerykańskim powinni płacić wyższe opłaty rejestracyjne?

  • Sim 353 głosy
  • NIE 320 głosów

Tymczasem Rada Miejska Yarra we wschodnim Melbourne podjęła krok w kierunku rozwiązania problemu.

Głosowała za zbadaniem możliwości nałożenia wyższych opłat i kosztów parkingowych na kierowców dużych SUV-ów i ciężarówek – co mogłoby potencjalnie zniechęcić do korzystania z tych pojazdów na tym obszarze.

„Jeśli mieszkasz w Fitzroy przy takich małych uliczkach i kupujesz Hummera, jesteś absolutnym idiotą i należy się z tobą uporać w każdy sposób, w jaki rada może sobie z tym poradzić” – stwierdził radny Stephen Jolly.

Pomimo ostrej reakcji popularność ciężarówek w stylu amerykańskim w Australii nadal rośnie – w 2023 r. sprzedano ponad 10 000 nowych modeli. Nie widać też oznak spowolnienia sprzedaży.

W zeszłym roku Ford rozpoczął import większego pickupa F-150 – jednego z najlepiej sprzedających się w Stanach Zjednoczonych – ku wielkim fanfarom w Down Under.

W 2025 roku długo oczekiwana Toyota Tundra o wartości 140 000 dolarów będzie jednym z najbardziej poszukiwanych nowych pojazdów w momencie wprowadzenia na rynek.

Zdjęcia „truckzilli” rozsianych po miejscach parkingowych w Australii obiegły Reddit (na zdjęciu Chevrolet Silverado)

Zdjęcia „truckzilli” rozsianych po miejscach parkingowych w Australii obiegły Reddit (na zdjęciu Chevrolet Silverado)

Australijczycy krytykują komicznie przerośnięte Stany Zjednoczone, które cieszą się coraz większą popularnością

Australijczycy krytykują komicznie przerośnięte Stany Zjednoczone, które cieszą się coraz większą popularnością

Russell White, dyrektor generalny Australijskiej Fundacji Bezpieczeństwa Drogowego, ostrzegł, że w pojazdach typu amerykańskiego wzrosła liczba martwych punktów.

„Im większe są tego typu pojazdy, tym większe jest ryzyko, że martwe pole będzie wystarczająco duże, aby ukryć niechronionych użytkowników dróg, dlatego wyposażenie takie jak kamery skierowane przednie zdecydowanie powinno stanowić część ogólnego bezpieczeństwa” – stwierdził. Biały.

„Tak jak widzieliśmy w przypadku kamer cofania, jest to kolejne narzędzie, za pomocą którego kierowca może uzyskać informacje niezbędne do prowadzenia pojazdu.

„W miarę jak staną się coraz bardziej popularne i będzie ich coraz więcej, jeśli nie zostaną podjęte działania mające na celu przeanalizowanie ich wskaźników bezpieczeństwa i ich ewolucję w czasie, potencjalnie możemy zaobserwować więcej wypadków na drogach”.

Wielu właścicieli samochodów zostało oczernianych za zajmowanie wielu parkingów, co wywołało debatę w Internecie.

„Ten kraj nie został zbudowany, aby pomieścić pełnowymiarowe amerykańskie samochody” – powiedział jeden z użytkowników Reddita.

„Jeśli naprawdę tego nie potrzebujesz (Ford F150), pogarszasz życie tych, którzy jeżdżą wokół Ciebie i parkują obok Ciebie”.

Inny napisał: „Jego wysokość oznacza, że ​​piesi są bardziej narażeni na uderzenie głową.

„To w połączeniu ze słabą widocznością oznacza, że ​​stanowią zagrożenie na ulicach. Liczba zgonów pieszych w USA jest najwyższa od 40 lat”.