Home Technologia FCC chce, aby odblokowywanie telefonu w celu zmiany operatora było znacznie łatwiejsze

FCC chce, aby odblokowywanie telefonu w celu zmiany operatora było znacznie łatwiejsze

32
0


Obraz: Obrazy Tady (Migawka)

Dostawcy usług mobilnych wpędzili konsumentów w pułapkę. Celowo sprawili, że przejście na innego operatora stało się niezwykle trudnym procesem, który zazwyczaj wiąże się ze spłatą telefonu i wypełnieniem innych zobowiązań umownych. W czwartek Federal Communications Commission opublikowała wniosek nowego przepisu, który zobowiązywałby operatorów do odblokowania telefonów klientów w ciągu 60 dni od aktywacji i dawałby im swobodę łatwego wyboru innej usługi.

To w zasadzie wszystkie informacje, jakie na razie mamy w tej sprawie. Pełne szczegóły zostaną ujawnione na nadchodzącym otwartym spotkaniu 18 lipca. W tym dniu Komisja FCC będzie głosować nad zawiadomieniem o proponowanych przepisach i przygotuje jasny zestaw wytycznych dla wszystkich dostawców usług bezprzewodowych. Podczas spotkania omówione zostaną również zasady dotyczące tego, czy wymóg odblokowania w ciągu 60 dni powinien mieć zastosowanie do istniejących umów, a także omówione zostanie, czy mniejsi dostawcy, nowi uczestnicy rynku lub resellerzy mogą z niego skorzystać.

Chociaż wciąż jesteśmy nieco w ciemnościach co do szczegółów tej propozycji, krótkie ogłoszenie przynajmniej ruszyło z kopyta w kierunku mile widzianej zmiany, która powinna była nastąpić dawno temu. Przewodnicząca Jessica Rosenworcel mówi: „Kiedy kupujesz telefon, powinieneś mieć swobodę decydowania, kiedy zmienić usługę na operatora, którego chcesz, a nie mieć urządzenia, które posiadasz, utkniętego w praktykach, które uniemożliwiają ci dokonanie tego wyboru”.

Propozycja oznacza dobre wieści nie tylko dla klientów, ale także dla dostawców usług. Dzięki zwiększonej elastyczności zmiany usług wzrośnie zdrowa konkurencja między dostawcami i zmniejszy się ryzyko monopolu przewoźnika.



Source link