Home Technologia FTC ratyfikuje zasadę „kliknij, aby anulować”, ułatwiając konsumentom kończenie subskrypcji

FTC ratyfikuje zasadę „kliknij, aby anulować”, ułatwiając konsumentom kończenie subskrypcji

7
0


Federalna Komisja Handlu ułatwiła konsumentom anulowanie subskrypcji. W decyzji zgodnej z linią partii agencja głosowała za zatwierdź opcję „kliknij, aby anulować” regułę, która będzie wymagać od dostawców, aby anulowanie subskrypcji było równie łatwe, jak zapisanie się na nią. Po raz pierwszy zaproponowano w zeszłym rokutworzenie przepisów zabrania firmom fałszywego przedstawiania swoich cyklicznych usług i członkostwa, a także nie ujawniania w jasny sposób jakichkolwiek istotnych warunków związanych z tymi ofertami.

„Zbyt często firmy zmuszają ludzi do skakania przez niekończące się trudności, aby anulować subskrypcję” – stwierdziła przewodnicząca Lina Khan. „Reguły FTC położą kres tym sztuczkom i pułapkom, oszczędzając czas i pieniądze Amerykanów. Nikt nie powinien utknąć w płaceniu za usługę, której już nie chce.

Po rozważeniu ponad 16 000 komentarzy w tej sprawie FTC zdecydowała się nie pisać ostatecznej wersji przepisów, jak pierwotnie proponowano. Co najważniejsze, agencja odrzuciła propozycję, która nakładałaby na firmy obowiązek corocznego przypominania konsumentom o konieczności odnowienia subskrypcji. Nie wprowadzi również zasady, która zmusiłaby sprzedawców do uzyskania zgody osób chcących anulować subskrypcję przed poinformowaniem ich o potencjalnych modyfikacjach planu lub powodach, dla których powinni nadal płacić za usługę.

Odrębne oświadczenie wydane przez komisarz Rebeccę Slaughter (Link do PDF’a) zapewnia wgląd w decyzję. Zasadniczo agencja uznała, że ​​ustawa o FTC nie daje jej uprawnień do wymagania powiadomienia o przedłużeniu. Zaznaczę w tym miejscu, że zdanie odrębne (Link do PDF’a), napisana przez republikańską komisarz Melissę Holyoak, utrzymuje, że całe stanowienie przepisów jest zbyt szerokie i oskarża większość Demokratów o próbę przeforsowania zmiany przed wyborami w przyszłym miesiącu.

„Amerykanie rozumieją wagę i wartość takiego wymogu; wiele z nich odkryło, że oni sami lub ich rodzice płacili przez lata, a nawet dziesięciolecia za całkowicie niewykorzystaną usługę, taką jak usługa dostępu do Internetu przez modem z lat 90. XX wieku” – pisze Slaughter w swoim oświadczeniu. „… Oczywiście zawsze pamiętamy, że nasze uprawnienia wynikające z ustawy o FTC do wydawania przepisów na podstawie sekcji 18 mają ograniczenia; czasami, tak jak w tym przypadku, ograniczenia te uniemożliwiają nam kodyfikację praktyk, których w ramach polityki wolelibyśmy wyraźnie wymagać”.

Slaughter zwraca uwagę, że prawodawcy stanowi i federalni rzeczywiście mają prawo narzucać powiadomienia o przedłużeniu i zauważa, że ​​w niektórych stanach, np. Wirginianawet niedawno poszli tą ścieżką. „Komentarze zebrane w ramach niniejszego postępowania w sprawie stanowienia prawa zdecydowanie potwierdzają mądrość ustawodawców federalnych i stanowych, którzy starannie rozważyli przyjęcie takiego prawa” – pisze Slaughter.

Pod warunkiem, że decyzja FTC nie zostanie zakwestionowana prawnie, dzisiejsze regulacje wejdą w życie 180 dni po ich opublikowaniu w Rejestrze Federalnym. Kiedy agencja przeniosła się do zakazać klauzul o zakazie konkurencji na początku tego roku sędzia federalny w Teksasie wydał ogólnokrajowy nakaz. Decyzja ta nadal utknęła w zawieszeniu prawnym.



Source link