Nintendo i Pokémon Company domagają się odszkodowania w wysokości około 65 700 dolarów w związku z pozwem przeciwko firmie Palworld programista Pocketpair. w komunikat prasowy studio wydało w piątek informację, że Nintendo i Pokémon Company żądają po 5 milionów jenów (plus opłaty za zwłokę), co daje łącznie 10 milionów jenów, czyli 65 700 dolarów odszkodowania.
Na pierwszy rzut oka jest to marna suma pieniędzy, jaką można żądać za skopiowanie jednej z najbardziej udanych gier w historii, szczególnie biorąc pod uwagę, że Tropic Haze, twórca nieistniejącego już emulatora Yuzu Switch, zgodził się zapłacić 2,4 mln dolarów aby rozstrzygnąć swoją niedawną sprawę z Nintendo. Chociaż Nintendo i Pokémon Company mogły chcieć pozwać o więcej, ich podejście prawne mogło nieco ograniczyć ich możliwości.
Jak zapewne pamiętasz, kiedy ta dwójka pozwał Pocketpair we wrześniu, nie zarzucili mu naruszenia praw autorskich. Zamiast tego poszli o naruszenie patentu. W piątek Pocketpair wymienił trzy patenty, o naruszenie których Nintendo i Pokémon Company oskarżają studio. Za Bloombergaodnoszą się do elementów rozgrywki występujących w większości gier Pokémon. Na przykład jeden dotyczy charakterystycznej dla serii mechaniki walki, a drugi dotyczy tego, jak gracze mogą dosiadać potworów.
Gry Pokémon od samego początku zawierały tę mechanikę, ale rzecz w tym, że wszystkie trzy patenty zostały złożone i przyznane Nintendo i Pokémon Company po wydaniu Pocketpair Palworld do wczesnego dostępu 19 stycznia 2024 r. Na przykład najwcześniejszy patent został przyznany Nintendo i Pokémon Company 22 maja 2024 r., czyli prawie cztery miesiące po Palworld Pierwszy kliknij Steam i Xbox Game Pass.
Według Pocketpair obie firmy domagają się „odszkodowania za część szkód poniesionych pomiędzy datą rejestracji patentów a datą złożenia niniejszego pozwu”. Inaczej mówiąc, jest to mały przedział czasowy, na który skafander ma za cel.
Nie jestem prawnikiem, więc nie będę komentował strategii Nintendo polegającej na próbach egzekwowania patentów wydanych po Palworld był już na rynku. Myślę jednak, że warto wspomnieć, że dyrektor generalny Pocketpair, Takuro Mizobe, powiedział przed premierą gry, że Palworld „zatwierdziło recenzje prawne”, co sugeruje, że studio sprawdziło portfolio patentów Nintendo pod kątem możliwych punktów konfliktowych. W każdym razie w przyszłym tygodniu Sąd Okręgowy w Tokio ma wysłuchać uwag wstępnych każdej ze stron.