Home Technologia Prawie połowa amerykańskich właścicieli pojazdów elektrycznych chce wrócić do samochodów napędzanych gazem:...

Prawie połowa amerykańskich właścicieli pojazdów elektrycznych chce wrócić do samochodów napędzanych gazem: badanie

13
0



Z nowych danych wynika, że ​​znaczna część Amerykanów posiadających pojazd elektryczny ma wyrzuty sumienia kupującego.

McKinsey & Co. Puls Konsumencki Mobilności opublikowane w tym miesiącu badanie wykazało, że 46% właścicieli pojazdów elektrycznych w USA stwierdziło, że „bardzo” prawdopodobnie przy następnym zakupie przejdą na pojazd napędzany gazem.

Wysoki odsetek Amerykanów chcących dokonać zmiany zaskoczył nawet firmę konsultingową.

„Nie spodziewałem się tego” – powiedział Philipp Kampshoff, szef Centrum Mobilności Przyszłości w McKinsey Wiadomości motoryzacyjne. „Pomyślałem: «Kiedyś kupujący pojazd elektryczny, zawsze kupujący pojazd elektryczny»”.

W ankiecie przeprowadzonej wśród prawie 37 000 konsumentów na całym świecie Australia była jedynym krajem, w którym odsetek właścicieli pojazdów elektrycznych większy (49%) niż w USA stwierdził, że są gotowi powrócić do posiadania silnika spalinowego.

Inne kraje objęte badaniem to Brazylia, Chiny, Francja, Niemcy, Włochy, Japonia i Norwegia. We wszystkich badanych krajach średni odsetek respondentów, którzy chcą pozbyć się swoich pojazdów elektrycznych, wyniósł 29%.

Z opublikowanego w tym miesiącu raportu Mobility Consumer Pulse na rok 2024 firmy McKinsey & Co. wynika, że ​​46% właścicieli samochodów elektrycznych w USA stwierdziło, że przy następnym zakupie „bardzo” prawdopodobne jest, że przejdą na pojazd napędzany gazem. Zdjęcie: Alamy
W ankiecie przeprowadzonej wśród prawie 37 000 konsumentów na całym świecie Australia była jedynym krajem, w którym odsetek właścicieli pojazdów elektrycznych większy (49%) niż w USA stwierdził, że są gotowi powrócić do posiadania silnika spalinowego. NurPhoto za pośrednictwem Getty Images

Najczęstszym powodem, dla którego właściciele pojazdów elektrycznych chcą wrócić do posiadania pojazdu napędzanego gazem, był brak dostępnej infrastruktury ładowania (35%); drugim najczęściej wymienianym powodem był zbyt wysoki całkowity koszt posiadania pojazdu elektrycznego (34%). Prawie 1 na 3 osoby, 32%, stwierdziła, że ​​posiadanie pojazdu elektrycznego w zbyt dużym stopniu wpływa na ich styl jazdy podczas podróży na długich dystansach.

McKinsey stwierdził, że poziom zadowolenia konsumentów na całym świecie z dostępności ładowania poprawił się w porównaniu z zeszłorocznym badaniem, zauważył jednak, że „nadal pozostaje przed nim długa droga”.

Spośród właścicieli pojazdów elektrycznych we wszystkich krajach 11% stwierdziło, że infrastruktura, w której mieszkają, jest dobrze zorganizowana pod względem punktów ładowania, 40% stwierdziło, że na autostradach i głównych drogach nie ma wystarczającej liczby ładowarek, a 38% stwierdziło, że nie ma wystarczającej liczby ładowarek w miastach blisko nich.

Najczęstszym powodem, dla którego właściciele pojazdów elektrycznych chcą wrócić do posiadania pojazdu napędzanego gazem, był brak dostępnej infrastruktury ładowania (35%). Cavan – stock.adobe.com

Ustalenia te pojawiają się po latach nawoływania administracji Bidena do korzystania z pojazdów elektrycznych przez amerykańskich konsumentów i producentów samochodów oraz potwierdzają wyniki innych niedawnych sondaży, które wskazują, że znacznej części Amerykanów nadal nie podoba się przejście na pojazdy elektryczne.

Aby zrealizować program Bidena dotyczący pojazdów elektrycznych, Demokraci uchwalili w 2021 r. ustawę infrastrukturalną, która zobowiązała się do wydania miliardów dolarów z kieszeni podatników na budowę pół miliona stacji ładowania w USA do końca dekady.

Jednak trzy lata później zbudowano do tej pory tylko siedem ładowarek finansowanych ze środków federalnych, a powolny postęp wywołał potępienie po obu stronach sceny politycznej.



Source link