Użytkownicy konsoli Xbox wczoraj (2 lipca) doświadczyli poważnej przerwy w działaniu usługi, przez co wielu z nich nie mogło się zalogować, pobrać gier, a nawet grać online.
Dla graczy było to coś więcej niż tylko ponowne uruchomienie i ponowna próba, ponieważ platforma zmagała się z problemami technicznymi, które utrudniały działanie większości funkcji.
Problem zaczął się około 2 PM ET, a Downdetector odnotował szczyt 32 222 zgłoszonych problemów. Spośród nich 75% osób stwierdziło, że ma problemy z logowaniem, 21% z połączeniem z serwerem, a 4% z grą.
Na stronie ze statusem firmy pojawiło się również ostrzeżenie o następującej treści: „Możesz nie być w stanie zalogować się do swojego profilu Xbox, możesz zostać rozłączony po zalogowaniu lub mogą wystąpić inne powiązane problemy.
„Funkcje wymagające zalogowania, takie jak większość gier, aplikacji i aktywności społecznościowych, nie będą dostępne”.
O godzinie 16:10 czasu wschodniego Xbox poinformował, że dochodzenie „trwa dłużej, niż oczekiwano”, dziękując jednocześnie ludziom za cierpliwość i zgłaszanie incydentów.
Użytkownicy nie powinni już mieć problemów z logowaniem się do Xbox Live i usług. Dziękujemy za cierpliwość, graj dalej!
– Wsparcie Xbox (@XboxSupport) 3 lipca 2024 r.
Problem został rozwiązany dopiero około 21:00 czasu wschodniego, co oznacza, że przestój trwał siedem godzin. Wsparcie Xbox skontaktowało się z X, aby poinformować wszystkich, że wszystkie funkcje powinny działać normalnie: „Użytkownicy nie powinni już mieć problemów z logowaniem się do Xbox Live i usług.
„Dziękujemy za cierpliwość, kontynuuj grę!”
Przyczyna awarii nie jest jeszcze znana i firma należąca do Microsoftu nie podała więcej szczegółów.
Gracze Xbox wściekli z powodu siedmiogodzinnej awarii
Chociaż zespół wsparcia technicznego regularnie dostarczał aktualizacje, nie powstrzymało to ludzi od zgłaszania się do X w celu złożenia skargi na usługę (lub jej brak!).
Jeden z użytkowników o imieniu Zach powiedział: „Mam na myśli, jak często zdarza się to raz lub dwa razy w tygodniu? Chcę odzyskać swoje pieniądze”.
Twoja strona ze statusem nawet nie jest aktualizowana, powiedz mi dokładnie, dlaczego powinniśmy ci zaufać i nadal cię wspierać, skoro ty nadal pokazujesz nam tylko nieaktualne i żałosne aktualizacje
-John Wick (@Rickbuildabear) 2 lipca 2024 r.
Inny użytkownik poddał w wątpliwość, jak użytkownicy mogą ufać firmie: „Twoja strona ze statusem nawet nie jest aktualizowana, powiedz mi dokładnie, dlaczego powinniśmy ci zaufać i nadal cię wspierać, skoro ty nadal pokazujesz nam wyłącznie nieaktualne i żałosne aktualizacje”.
Inni prosili o jakieś gratisy z uwagi na przestoje: „Kto jeszcze uważa, że powinniśmy dostać coś za darmo?”
Przedstawiony obraz: Poprzez ideogram