Home Technologia Użytkownicy mediów społecznościowych nie mają kontroli nad danymi wykorzystywanymi przez sztuczną inteligencję:...

Użytkownicy mediów społecznościowych nie mają kontroli nad danymi wykorzystywanymi przez sztuczną inteligencję: FTC

3
0


Firmy zajmujące się mediami społecznościowymi gromadzą, udostępniają i przetwarzają ogromne ilości informacji o swoich użytkownikach, oferując jednocześnie niewielką przejrzystość i kontrolę, w tym nad sposobem ich wykorzystania przez systemy wykorzystujące sztuczną inteligencję, Federalna Komisja Handlu stwierdziła w raporcie wydano w czwartek.

W raporcie przeanalizowano, w jaki sposób Meta Platforms, TikTok firmy ByteDance, platforma gier Amazon Twitch i inne zarządzają danymi użytkowników, stwierdzając, że polityka zarządzania danymi i ich przechowywania w wielu firmach jest „żałośnie niewystarczająca”.

YouTube, platforma społecznościowa X, Snap, Discord i Reddit również zostały uwzględnione w raporcie FTC, jednak jego ustalenia zostały zanonimizowane i nie ujawniają praktyk stosowanych przez konkretne firmy.


Przeanalizowano sposób zarządzania danymi użytkowników przez Meta Platforms, TikTok, Twitch i inne firmy. Stwierdzono, że wiele zasad zarządzania danymi i ich przechowywania jest „żałośnie niewystarczających”. Zdjęcia Getty’ego

YouTube należy do Google, spółki zależnej Alphabet.

FTC poinformowała, że ​​firmy zajmujące się mediami społecznościowymi gromadzą dane za pomocą technologii śledzenia stosowanych w reklamie internetowej i kupowaniu informacji od brokerów danych, a także innymi sposobami.

„Choć dla firm takie praktyki nadzoru są lukratywne, mogą one zagrażać prywatności ludzi, ich wolnościom i narażać ich na szereg zagrożeń, od kradzieży tożsamości po nękanie” – powiedziała przewodnicząca FTC Lina Khan.

Ochrona danych osobowych, zwłaszcza w przypadku dzieci i nastolatków, jest kwestią drażliwą.

Izba Reprezentantów rozważa projekty ustaw uchwalone przez Senat w lipcu miała na celu rozwiązanie problemu wpływu mediów społecznościowych na młodszych użytkowników.

I Meta niedawno wdrożony konta dla nastolatków, które zawierają ulepszoną kontrolę rodzicielską.

Tymczasem duże firmy technologiczne starają się pozyskać źródła danych, aby móc szkolić swoje nowe technologie sztucznej inteligencji.


Przewodnicząca FTC Lina Khan
„Choć dla firm takie praktyki nadzoru są lukratywne, mogą one zagrażać prywatności ludzi, ich wolnościom i narażać ich na szereg zagrożeń, od kradzieży tożsamości po nękanie” – powiedziała przewodnicząca FTC Lina Khan. CQ-Roll Call, Inc. za pośrednictwem Getty Images

Transakcje dotyczące danych są rzadko ujawniane i często dotyczą prywatnych treści chronionych płatnymi zaporami i ekranami logowania, a użytkownicy, którzy je opublikowali, są o tym informowani z niewielkim wyprzedzeniem lub wcale.

Oprócz gromadzenia danych o tym, w jaki sposób użytkownicy korzystają z ich usług, większość firm, które zbadała FTC, zbierała dane na temat wieku i płci użytkowników lub ustalała je na podstawie innych informacji.

FTC podała, że ​​niektórzy zbierali również informacje na temat dochodów użytkowników, ich wykształcenia i statusu rodzinnego.

FTC poinformowała, że ​​firmy gromadziły dane dotyczące osób, które nie korzystały z ich usług, a niektóre nie były w stanie zidentyfikować wszystkich sposobów gromadzenia i wykorzystywania danych.



Source link