Amazonka planuje uruchomić nowy sklep, który umożliwi kupującym z USA kupowanie tanich, niemarkowych produktów dostarczanych bezpośrednio z Chin, wynika z nowych raportów CNBC I Informacja. Plan jest powszechnie postrzegany jako próba konkurowania z konkurentami z Chin, takimi jak Temu i Shein.
Jak podaje CNBC, plan Amazona dotyczący sklepu wyciekł w środę po tym, jak gigant internetowego handlu detalicznego zorganizował rozmowę kwalifikacyjną ze sprzedawcami w Chinach na zaproszenie. W prezentacji podobno zaprezentowano takie produkty, jak obciążniki na ramiona i etui na telefony.
Jak wyjaśnia CNBC, plan zakłada, że Amazon będzie pomagał w wysyłaniu produktów bezpośrednio z Chin do klientów w USA, co stanowi zmianę w stosunku do poprzedniego modelu, który zmusił sprzedawców do wysyłania najpierw do centrów realizacji Amazon w USA, zanim paczki trafią do amerykańskich domów .
Rzecznik Amazon nie podał żadnych szczegółów na temat planu, powiedział jedynie: „Zawsze poszukujemy nowych sposobów współpracy z naszymi partnerami handlowymi, aby zadowolić naszych klientów większym wyborem, niższymi cenami i większą wygodą”.
Amazon wyraźnie próbuje walczyć ze stosunkowo nową konkurencją ze strony sprzedawców internetowych w Chinach, takich jak Temu i Shein, którzy w ostatnich latach nabrali rozpędu, oferując bardo tanie ceny i bezpośrednią wysyłkę. Napływ pieniędzy od chińskich sprzedawców detalicznych pomógł także innym platformom Big Tech w zgarnięciu gotówki. Jako przykład podaje firma PPD, spółka-matka Temu, która w zeszłym roku wydała 2 miliardy dolarów na reklamy w Meta dziennik “Wall Street w zeszłym miesiącu.
Chociaż nie ogłoszono daty uruchomienia nowej witryny sklepowej Amazona, dzisiejsza prezentacja sprzedawcom w Chinach podobno sugerowała, że może to nastąpić już jesienią.