Home Technologia Z szeroko zakrojonego badania FTC wynika, że ​​serwisy społecznościowe stosują „szeroki zakres...

Z szeroko zakrojonego badania FTC wynika, że ​​serwisy społecznościowe stosują „szeroki zakres nadzoru” nad swoimi użytkownikami

7
0


FTC szeroko zakrojonego badania serwisów społecznościowych, które trwa od czterech lat. Organizacja stwierdziła, że ​​wiele serwisów społecznościowych i usług przesyłania strumieniowego stosuje „szeroki nadzór nad konsumentami w celu monetyzacji ich danych osobowych”. Ten masowy nadzór dotyczy dorosłych użytkowników, ale także dzieci i nastolatków.

To nie jest specjalnie zaskakujące. W końcu stare powiedzenie mówi: „jeśli nie płacisz za produkt, to ty jesteś produktem”. Mimo to badanie sugeruje poziom nadzoru, który może zaszokować nawet najbardziej cynicznych z nas. Według FTC te podmioty zbierają i „bezterminowo przechowują ogromne ilości danych”. Firmy te angażują się również w „szerokie udostępnianie danych” przy „żałośnie niewystarczających” środkach bezpieczeństwa.

Raport wykazał również, że niektóre firmy nie usunęły wszystkich danych użytkowników w odpowiedzi na żądania usunięcia. To nie wygląda dobrze. Ponadto stwierdzono, że niektóre firmy stosują technologie naruszające prywatność, takie jak „ułatwiać użytkownikom reklamowanie się na podstawie preferencji i zainteresowań”.

Ale czekaj, to nie wszystko. Raport wykazał, że użytkownicy (a nawet osoby niebędące użytkownikami) mieli niewiele lub wcale możliwości zrezygnowania z tego, w jaki sposób ich dane były wykorzystywane przez zautomatyzowane systemy, takie jak algorytmy, analityka danych i AI. FTC stwierdziła, że ​​te firmy stosowały „różne, niespójne i niewystarczające podejścia do monitorowania i testowania wykorzystania” tych zautomatyzowanych systemów.

Na koniec, raport wykazał, że „media społecznościowe i usługi przesyłania strumieniowego wideo nie chroniły odpowiednio dzieci i nastolatków na swoich stronach”. Badanie sugeruje, że media społecznościowe i technologia cyfrowa jako całość przyczyniają się do „negatywnego wpływu na zdrowie psychiczne młodych użytkowników”. Nie jest to nic nowego, chociaż niektóre firmy mediów społecznościowych wdrażają narzędzia w celu ochrony dzieci. Instagram aby konta nastolatków zawierały kontrolę rodzicielską.

FTC twierdzi, że wszystkie te problemy sprowadzają się do modeli zysku dużych firm mediów społecznościowych i streamingowych. Te modele biznesowe nakazują „masowe gromadzenie danych użytkowników w celu monetyzacji, zwłaszcza poprzez ukierunkowane reklamy”. Jest to „napięte” z obawami o prywatność, ponieważ, cóż, prywatność nie zarabia pieniędzy.

Badanie kończy się wnioskiem, że „samoregulacja okazała się porażką”. W tym celu FTC wydała kilka rekomendacji, które mają pomóc rozwiązać te problemy. Chce, aby Kongres uchwalił kompleksowe ustawodawstwo dotyczące prywatności, aby ograniczyć nadzór i zapewnić „podstawową ochronę”. Chce również, aby firmy mediów społecznościowych i streamingu ograniczyły gromadzenie danych i udostępnianie danych stronom trzecim.

FTC zaleca również, aby te firmy faktycznie usuwały dane konsumentów, gdy nie są już potrzebne lub na żądanie, a także zaprzestały stosowania inwazyjnych technologii śledzenia reklam, takich jak piksele. Chce również, aby te podmioty zajęły się ogólnym brakiem przejrzystości w odniesieniu do swoich metod. Jeśli chodzi o dzieci i nastolatków, FTC mówi, że te organizacje powinny „uznać, że nastolatkowie nie są osobami dorosłymi i zapewnić im większą ochronę prywatności”. Na koniec wzywa Kongres do uchwalenia federalnego ustawodawstwa dotyczącego prywatności dla nastolatków powyżej 13. roku życia.

Ponownie, żadna z tych informacji nie jest nowa, ale jest dość przygnębiające widzieć to wszystko w ten sposób. Możesz Usługi objęte badaniem obejmują X, TikTok, Reddit, Discord, Twitch, YouTube, Instagram i kilka innych.



Source link