Home Aktualności Jak duże są zaległości w TWOIM szpitalu? Jak mówi Keir Starmer, „zepsuta”...

Jak duże są zaległości w TWOIM szpitalu? Jak mówi Keir Starmer, „zepsuta” NHS musi „zreformować się lub umrzeć”, skorzystaj z naszego narzędzia wyszukiwania, aby zobaczyć, jak duże są kolejki na oddziałach ratunkowych, listy oczekujących i opóźnienia w leczeniu raka w każdym szpitalu

12
0



Jak wynika z analizy, dwie trzecie pacjentów najbardziej obleganych szpitali w Anglii czekało na rutynowe zabiegi ponad 18 tygodni.

Pod zalewem NHSZgodnie z własnymi zasadami, każda osoba skierowana na leczenie przez lekarza rodzinnego powinna zostać przyjęta w tym terminie.

Jednak MailOnline może dziś ujawnić, że tylko 14 z ponad 150 fundacji spełnia ten cel.

Pełne wyniki naszego badania szokowego — obejmujące listy oczekujących na operacje biodra, kolejki na oddziałach ratunkowych i rak cele leczenia – można je przeglądać w naszej tabeli wyszukiwania.

Nasze badanie ujawniające odwieczny kryzys w NHS nastąpiło po tym, jak Sir Keira Starmera opisał usługę wartą 160 miliardów funtów rocznie jako „zepsutą”.

Premier ostrzegł, że system musi się „zreformować lub zniknąć”, obiecując przeprowadzić „największą przebudowę” rozsypującego się systemu od jego narodzin w latach 40. XX wieku.

Nastąpiło to po opublikowaniu druzgocącego raportu sporządzonego przez Lorda Darziego, pioniera chirurgii i byłego ministra zdrowia Partii Pracy, w którym stwierdzono, że NHS znajduje się w „stanie krytycznym”.

Szpital Uniwersytecki Milton Keynes NHS Foundation Trust odnotował w lipcu najgorszą liczbę oczekujących wśród dużych szpitali w kraju.

Sześćdziesiąt dwa procent pacjentów objętych opieką czekało na leczenie dłużej niż 18 tygodni, co jest docelowym okresem oczekiwania NHS w przypadku opieki niepilnej.

W sumie w systemie utknęło 36 034 pacjentów oczekujących na zabiegi, takie jak wymiana stawu biodrowego i kolanowego, a także operacja zaćmy.

Podobne liczby odnotowano w University Hospitals Sussex NHS Foundation Trust (56 proc.) i London North West University Healthcare NHS Trust (53 proc.).

Jeszcze gorzej było w placówkach NHS opiekujących się osobami w społecznościach.

Tylko jeden na 50 pacjentów w Leeds Community Healthcare NHS Trust został przyjęty w ciągu 18 tygodni, chociaż łączna liczba oczekujących pacjentów wyniosła nieco poniżej 300.

Wytyczne NHS stanowią, że 92 procent pacjentów powinno zostać poddanych leczeniu w ciągu 18 tygodni od skierowania.

Spośród ponad 150 fundacji w Anglii, które zrealizowały ten cel, szereg to ośrodki specjalistyczne.

Dziesiątki tysięcy osób musiały czekać znacznie dłużej niż 18 tygodni. Około 290 000 czekało ponad rok, według najnowsze dane.

W skali kraju liczba osób oczekujących na leczenie przekracza 7,6 miliona.

Dotyczy to 6,4 miliona indywidualnych pacjentów, ponad jednej na 10 osób w całej Anglii. Niektórzy pacjenci czekają na więcej niż jedną procedurę.

W całym kraju w lipcu tylko 59 procent pacjentów przyjęto w 18-tygodniowym terminie.

Kryzys skłonił niektórych do wyjazdu za granicę na operację. Inni wypłacili emerytury i wykorzystali oszczędności rodzinne, aby omiń długie kolejki w NHS.

Ale nawet Brytyjczycy potrzebujący potencjalnie ratującego życie leczenia muszą się liczyć z opóźnieniami.

Krajowe cele stanowią, że 76 procent pacjentów oddziału ratunkowego powinno zostać przyjętych w ciągu czterech godzin od przybycia.

Chociaż w zeszłym miesiącu cel ten udało się osiągnąć we wszystkich oddziałach ratunkowych na terenie kraju, udało się go osiągnąć tylko 11 ze 122 głównych oddziałów ratunkowych.

Na głównym oddziale ratunkowym szpitala United Lincolnshire Hospitals NHS Trust odnotowano najniższy odsetek pacjentów przyjętych w ciągu czterech godzin (35 procent).

Oznacza to, że spośród ponad 9000 pacjentów, którzy skorzystali z usług lekarzy w sierpniu, dwie trzecie czekało zbyt długo.

Na kolejnym miejscu znalazły się Royal Cornwall Hospitals NHS Trust (41 proc.) i The Hillingdon Hospitals NHS Foundation Trust (43 proc.).

Choć 11 placówek zrealizowało cel NHS zakładający przyjęcie ponad trzech czwartych pacjentów w ciągu czterech godzin, tylko dwie placówki uzyskały poprzedni poziom 95 procent.

Były to Sheffield Children’s NHS Foundation Trust (95 procent) i Birmingham Women’s and Children’s NHS Foundation Trust (96 procent).

Jednakże w tych placówkach odnotowano najmniejszą liczbę wizyt na oddziale ratunkowym, nieco poniżej 4000 w skali miesiąca.

Niektórzy pacjenci mieli jednak szczęście i musieli czekać na oddziale ratunkowym tylko cztery godziny.

Z analizy MailOnline wynika, że ​​w niektórych placówkach medycznych prawie jeden na dziesięciu pacjentów musiał czekać na wizytę ponad 12 godzin.

Najgorzej wypadł oddział ratunkowy szpitala Countess of Chester Hospital NHS Foundation Trust. Z prawie 7000 wszystkich wizyt w sierpniu, ponad 9 procent, ponad 600 pacjentów, musiało znieść 12-godzinne oczekiwanie.

Wszystkie te dane opierają się na „czasie oczekiwania na wózek” – czasie między podjęciem przez lekarzy decyzji o przyjęciu pacjenta a otrzymaniem przez nich łóżka. Liczby obejmujące pacjentów od momentu przybycia na oddział ratunkowy (A&E) malują jeszcze bardziej ponury obraz.

We wszystkich placówkach NHS przeanalizowanych przez MailOnline 1,5% pacjentów musiało czekać ponad 12 godzin.

Nawet jeśli pacjent czekał ponad 12 godzin na decyzję o leczeniu, nie oznacza to, że w ogóle nie miał kontaktu z personelem medycznym.

Oddzielne statystyki NHS dotyczące czasu oczekiwania na leczenie onkologiczne również wykazały fatalne wyniki.

Wytyczne NHS stanowią, że 85 procent pacjentów onkologicznych powinno zostać przyjętych w ciągu dwóch miesięcy od pilnego skierowania na badania onkologiczne. Jednak cel ten nie został osiągnięty w skali kraju od grudnia 2015 r.

Dane krajowe pokazują, że odsetek pacjentów leczonych w ciągu dwóch miesięcy od pilnego skierowania na badanie onkologiczne wyniósł w czerwcu zaledwie 67,4 procent.

Jednak niektóre fundusze powiernicze zgłosiły poziomy niższe od tych.

Spośród placówek, w których przyjęto co najmniej jedną pacjentkę, najgorsze wyniki odnotowała Liverpool Women’s NHS Foundation Trust, świadcząca usługi ginekologiczne. W tym okresie leczenie rozpoczęła mniej niż jedna na pięć (18,6%) pacjentek.

Na kolejnym miejscu znalazł się szpital specjalizujący się w chorobach serca i płuc Royal Papworth Hospital NHS Foundation Trust w Cambridge z wynikiem 47 procent, a także Sheffield Teaching Hospitals NHS Foundation Trust, który również odnotował wynik 47 procent.

Tylko 20 z prawie 150 placówek NHS przeanalizowanych na tej stronie internetowej osiągnęło lub przekroczyło cel krajowy.



Source link