Home Biznes FG proponuje 800% wzrost opłat i należności za nawigację lotniczą

FG proponuje 800% wzrost opłat i należności za nawigację lotniczą

37
0


Rząd federalny za pośrednictwem Nigeryjskiej Agencji Zarządzania Przestrzenią Powietrzną (NAMA) proponuje 800-procentową podwyżkę opłat za nawigację lotniczą, która ma wejść w życie od początku września.

Dyrektor zarządzający Nigeryjskiej Agencji Zarządzania Przestrzenią Powietrzną, pan Umar Farouk, ujawnił tę informację podczas 28. konferencji Ligi Korespondentów Lotniczych i Portów Lotniczych (LAAC), która odbyła się w piątek w Lagos.

Według niego opłaty ostatnio sprawdzano w 2008 r., a podwyżka może wejść w życie 1 września po konsultacjach z interesariuszami. Farouk zaproponował, aby opłaty za nawigację na trasie i w terminalu zostały zmienione z 2000 i 6000 N na odpowiednio 18 000 i 104 000 N za lot.

Powiedział, „Dodatkowo, rozpatrzymy wydłużenie godzin pracy z 50 000 do 450 000 N za każde przedłużenie, aby umożliwić agencji pokrycie kosztów oleju napędowego i innych kosztów logistycznych”.

Minister lotnictwa i rozwoju aeronautyki, pan Festus Keyamo (SAN), obiecał również, że rząd federalny opracuje politykę mającą na celu zwiększenie potencjału lokalnych operatorów linii lotniczych.

Keyamo podkreślił również, że rozwój obiektów Maintenance Repair Organization (MRO) w różnych częściach kraju jest priorytetem rządowym. Zauważył, że rozwój obiektów MRO znacznie wzmocni przemysł lotniczy.

Wspomniał, że inwestorzy z Europy, Azji, Ameryki i Bliskiego Wschodu już prowadzą rozmowy z rządem federalnym na temat inwestowania w zakłady MRO.

Keyamo zauważył, że niektóre dwustronne umowy o komunikacji lotniczej nie przynoszą korzyści Nigerii, gdyż niektórzy przewoźnicy preferują najlepsze trasy w Nigerii, spychając jednocześnie nigeryjskie linie lotnicze na lotniska drugiej kategorii w swoich krajach.

Jego słowami, „Lufthansa przylatuje tutaj, ale nie lecimy do Frankfurtu. Delta i United przylatują z Ameryki, ale tam nie lecimy. Południowa Afryka przylatuje tutaj bez wzajemności”

Problemy nigeryjskiego przemysłu lotniczego

Dr Thomas Ogungbangbe, przewodniczący konferencji i dyrektor generalny CITA Aviation Fueling Ltd., stwierdził, że nigeryjski sektor lotniczy, podobnie jak wiele innych na świecie, poważnie ucierpiał z powodu otoczenia makroekonomicznego.

Ogungbangbe zwrócił uwagę na szereg wyzwań, w tym wysoki koszt paliwa, utrudniony dostęp do walut obcych, osłabienie waluty i ciągłą potrzebę konserwacji i ulepszania infrastruktury.

Zauważył jednak również, że wyzwania te dają krajowi wyjątkową okazję do innowacji, współpracy i rozwoju branży.

Stwierdził ponadto, że inwestowanie w nowe projekty lotniskowe przy jednoczesnym zaniedbywaniu niezbędnej infrastruktury, takiej jak drogi, jest kontrproduktywne. Ulepszone sieci drogowe ułatwiają dostęp do lotnisk, czyniąc podróże lotnicze atrakcyjniejszą opcją dla ludności.

Ogungbangbe podsumował swoje wystąpienie, podkreślając potrzebę stymulowania wzrostu gospodarczego, efektywnego rozdzielania zasobów, zachęcania do partnerstw publiczno-prywatnych, opracowywania zintegrowanych planów transportowych i promowania Nigerii jako celu podróży.



Source link