Strona główna Rozrywka Breaking Baz: Reżyser „The Teachers’ Lounge” Ilker Çatak kończy zdjęcia do swojego...

Breaking Baz: Reżyser „The Teachers’ Lounge” Ilker Çatak kończy zdjęcia do swojego kolejnego filmu „Yellow Letters”, nakręconego pod osłoną tajemnicy

33
0


EKSKLUZYWNY:Ilker Catak, spójrz Pokój nauczycielski nominowany do Oscara w kategorii Najlepszy Międzynarodowy Film Fabularny z Niemiec, zakończył zdjęcia do swojego nowego filmu Żółte litery w Hamburgu w środę wieczorem, jak ujawnił producent produkcji, Ingo Fliess, w wywiadzie dla Deadline.

Żółte litery został nakręcony z zachowaniem ścisłych środków ostrożności ze względu na to, co Fliess nazwał kulturowo i politycznie „wrażliwą naturą” filmu, dodając, że „chcę chronić moich aktorów i ekipę, a także chcę chronić naszą sytuację w pracy”.

Ale teraz, gdy film jest w toku i wszyscy opuszczają miasto dzisiaj, „myślę, że możemy otworzyć drzwi trochę szerzej”, powiedział Fliess podczas przerwy w hamburskim studiu. Film był również kręcony w plenerze w okolicy i krótko w Berlinie.

Zdjęcia rozpoczęły się w Berlinie w ostatnim tygodniu maja. Fleiss powiedział, że Żółte litery dotyczy „małżeństwa pod presją”. Tureckie gwiazdy Özgü Namal (Czerwone pąki, Miłosierdzie, Farma Damy) i Tansu Bicer (Północ w Pera Palace, The Pit, The Club) grają parę Deryę i Aziza, znaną aktorkę i profesorkę sztuk dramatycznych na uniwersytecie w Ankarze.

Leyla Cabas, debiutantka ze Stambułu, odkryta po długich poszukiwaniach w Turcji i Niemczech, debiutuje w filmie jako Ezgi, jego 13-letnia córka.

Z powodu tego, co Fleiss nazwał „państwową samowolą”, para traci pracę i, nie mogąc zapłacić czynszu, udaje się do domu rodziców profesora w Stambule.

„Muszą na nowo określić swój styl życia i zobaczyć, jak ich życie prywatne ulega erozji” – wyjaśnił Fliess.

Zmiana okoliczności jest również bardzo niekorzystna dla nastolatka.

Żółte literynapisany przez Çatak, Aydę Meryem Çatak i Enis Köstepen, został nakręcony w sposób abstrakcyjny. Chociaż film rozgrywa się w Turcji, został celowo nakręcony w dwóch niemieckich miastach, które reprezentują Turcję.

„Nakręciliśmy film w Berlinie, będąc Ankarą, a Hamburgiem, będąc Stambułem. Więc wysłaliśmy cały film, całe otoczenie, na wygnanie” – wyjaśnił Fliess. „Tak to ujęliśmy. I to sprawiło, że naszym zdaniem stała się bardziej abstrakcyjna i bardziej uniwersalna historia o tym, jak radzić sobie z sytuacją, w której jesteś pod presją i musisz na nowo zdefiniować swoje wartości i moralność”.

A para, jak zauważył Fliess, „reaguje na to w zupełnie inny sposób, każde z nich. Więc kobieta jest bardziej pragmatyczna niż mężczyzna, który jest bardziej idealistyczny”.

Taka dynamika dodaje „smaku” – powiedział Fliess, którego monachijska spółka If…Productions Film GmbH produkuje wspólnie z Haut et Court (Paryż) i Liman Film (Stambuł) oraz arte/ZDF.

Współproducentami są Carole Scotta, Köstepen i Nadir Öperli.

W filmie występuje około 70 osób mówiących. „To ogromna obsada, ponieważ ta mała rodzina podróżuje przez społeczeństwo i różne środowiska kulturowe, polityczne i społeczne” – powiedział Fliess. „I tak mamy ludzi z teatru, mamy ludzi z teatru stanowego, mamy ludzi z uniwersytetu, mamy ludzi z sądu rejonowego, gdzie są osadzani na ławie oskarżonych. Mamy ludzi ze związku taksówkarzy, gdzie musi znaleźć pracę”.

„Mamy ogromną obsadę, która ukazuje wiele różnych aspektów społeczeństwa, co moim zdaniem sprawia, że ​​film jest bardzo bogaty”.

To „bogaty w głębi” film o ludziach, którzy muszą nauczyć się „jak żyć, kiedy jesteś praktycznie spłukany. Więc kiedy nie masz pieniędzy, jak bronisz swoich wartości, swojej filozofii moralnej i swojego idealistycznego poglądu na świat” – argumentował.

Najlepsi kreatywni z Pokój nauczycielski powrócić do Żółte literyWśród nich znaleźli się: dyrektor zdjęć Judith Kaufmann, projektantka produkcji Zazie Knepper, projektant kostiumów Christian Rõhrs i kompozytor Marvin Miller.

(LR) İpek Bilgin, Enis Köstepen, Leyla Cabas, İlker Çatak, Özgü Namal, Judith Kaufmann, Tansu Biçer i Ingo Fliess

Se… Productions Film GmbH / Ella Knorz

Fliess powiedział, że jest „zachwycony” tym, że brukselska firma sprzedaży Be For Films zajmie się Żółte litery po pracy z nimi w Pokój nauczycielski.

Producent spodziewał się, że postprodukcja zostanie ukończona do końca grudnia, „a potem zobaczymy, co będzie dalej”.

Dystrybutor Alamode uruchomi Żółte litery w 2025 roku. Film jest również wspierany przez BKM (Federalny Fundusz Filmowy na Rzecz Kultury), MOIN (Fundusz Filmowy Hamburg-Szlezwik-Holsztyn), FFF Bayern i Medienboard (Berlin-Brandenburgia).

Film wzbudza duże zainteresowanie.