Home Świat Podsumowanie obrazu play-offów NASCAR przed sesją u siebie

Podsumowanie obrazu play-offów NASCAR przed sesją u siebie

13
0


W 2024 r. dziewięciu kierowców wygrało już co najmniej raz, skutecznie umacniając swoje miejsca w play-offach, chyba że do zakończenia sezonu zasadniczego będzie więcej niż 16 zwycięzców. To pozostawia siedem miejsc do zdobycia, a 10 kierowców ma realną szansę na zdobycie jednego z nich poprzez punkty, a oto, na czym stoją wszyscy.

Sejf: Martin Truex Jr. (+128)

Truex to jedyny kierowca bez zwycięstwa w 2024 r., którego możesz wskazać jako wirtualną blokadę, aby dostać się do play-offów. Jego 128 punktów przewagi nad 17. miejscem jest niemal nie do pokonania, a on zrobił wszystko, tylko nie wygrał wyścigu w tym sezonie, a w harmonogramie pojawi się kilka kolejnych torów, co powinno być doskonałą okazją do zwycięstw.

Truex po raz kolejny stawia czoła pytania nad niepewnością co do swojej przyszłości poza tym sezonem, ale jeśli zdecyduje się nazwać to karierą po 2024 roku, zrobi to z szansą na ściganie się o tytuł.

Prawdopodobnie bezpiecznie, ale bez gwarancji: Ty Gibbs (+86), Ross Chastain (+73), Ryan Blaney (+64)

Trzej kierowcy kwalifikują się do „prawdopodobnie bezpiecznego” poziomu tuż za Truexem. Pierwszym z nich jest jego kolega z zespołu z drugiego roku Ty Gibbs, który również kilka razy flirtował ze zwycięstwem w tym sezonie. Wystarczyłby nieprawdopodobny ciąg wydarzeń, aby Gibbs lub Ross Chastain – obaj mają wygodną przewagę nad bańką – odpadli z play-offów, zajmując obecnie odpowiednio +86 i +73 punkty.

Tymczasem trzeci kierowca tej kategorii, Ryan Blaney, udaje się to dzięki temu, że jego potencjał do wygranej w danym tygodniu jest znacznie większy niż u większości innych kierowców bańki. Blaney jest obrońcą tytułu mistrza serii, ale nim był szalenie pechowy z wynikami w 2024 r., co z pewnością kiedyś ulegnie zmianie. Gdyby nie zakwalifikował się do play-offów, byłby to szok.

Na czujce: Alex Bowman (+65), Chris Buescher (+32), Bubba Wallace (+8)

Ci trzej kierowcy znajdują się obecnie w fazie play-off, ale wszystko może się zmienić po jednym lub dwóch niewłaściwych wydarzeniach. Bowman faktycznie (o jeden punkt) wyprzedza Blaneya w rankingach, ale większość jego występów w 2024 r. polegała po prostu na unikaniu złych finiszów i rzadkiej walce o zwycięstwa, a nikt nie może wiecznie ukrywać się przed potworem regresji szczęścia.

Pozostali dwaj kierowcy – Buescher i Wallace – znajdują się w sytuacji, w której wystarczy jeden zwycięzca spoza aktualnej sytuacji w fazie play-off, a oni trzymają się życia w fazie play-off. Buescher może odnieść wiele zwycięstw już w 2024 roku lepsza
szczęścieale na nieszczęście dla niego bliskie zwycięstwa nie przynoszą nic dobrego.

Zaglądający z zewnątrz: Kyle Busch (-8), Joey Logano (-16), Chase Briscoe (-27)

Trzej kierowcy spoza play-offów mają realne szanse na odzyskanie punktów, a dwóch z nich to wielokrotni byli mistrzowie w Busch i Logano. Dla obu z nich była to ciężka kampania, ale wiemy, że istnieje możliwość zwycięstwa (Logano wygrał wyścig All-Star Race bez punktów na torze North Wilkesboro Speedway) i nie można ich policzyć, dopóki wszystko nie zostanie powiedziane i zrobione.

Briscoe ma najcięższą drogę i prawdopodobnie będzie musiało wygrać, biorąc pod uwagę, jak konkurencyjna jest bańka w tym sezonie. Jeśli jednak uda mu się połączyć kilka spójnych finiszów, unikając innych zwycięzców stojących za nim pod względem punktów, może mieć szansę.

Musi wygrać: wszyscy inni

Począwszy od 20. miejsca Michaela McDowella (-93) w dół, każdy pozostały kierowca znajduje się na oficjalnym terytorium, które trzeba wygrać. Nie zabraknie okazji dla niespodziewanych zwycięzców, zwłaszcza 25. wyścigu sezonu na torze Daytona, który zawsze wiąże się z dziką kartą. Tor uliczny w Chicago, który odbędzie się 7 lipca, może być kolejnym, który zapisze się w kalendarzu, jeśli będzie tak chaotyczny jak ostatni rokJednak jak kilka tygodni temu udowodnił Austin Cindric w Gateway, nigdy nie wiadomo, kiedy ktoś może niespodziewanie przeszkodzić wyścigu play-off.





Source link